سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه WAMP Server و XAMP Server و LAMP Server کدامیک بهتر است

مقایسه 

WAMP Server و XAMP Server و LAMP Server کدامیک بهتر است؟ در صورتیکه می خواهید وارد دنیای پباده سازی تارنما شوید و قصد دارید از لهجه برنامه نویسی PHP برای گسترش و پیاده سازی اینترنت تارنما خویش به کارگیری نمائید واجب است گذشته از اینکه وبسایت پباده سازی شده خود را در دسترس عموم قرار دهید، آن را روی سیستم خود تست نمایید تا در حالتی که دارای Error یا این که باگ می باشد آن را برطرف نمائید . در این پست قصد داریم سرورهای توانا LAMP، WAMP و XAMPP که برای اجرای کدهای PHP روی سیستم های لوکال معرفی شده اند را با نیز مقایسه کنیم . این قابل انعطاف افزار ها سیستم شما را به یک سرور محلی تبدیل می کنند بدین فیس شما می توانید تارنما هایی که حاوی کد های PHP می باشند را قبلی از این که روی وب قرار دهید مقدمه روی سیستم خویش تست فرمایید و آن گاه آن را Host فرمائید . 

طراحی سایت در مشهد

Compare-WAMP-LAMP-And-XAMPP-Server 


تفاوت 

اساسی دربین LAMP، WAMP و XAMPP در سیستم ادله قابل پشتیبانی می باشد 

LAMP 

: برای سیستم برهان Linux 

WAMP: 

مخصوص سیستم استدلال Windows 

XAMPP: 

برای تمامی سیستم برهان ها 



LAMP 

Server چیست؟ واژه و کلمه LAMP مخفف کلمات Linux, Apache, Mysql, PHP می باشد . LAMP یک مال نوشته گشوده (Open Source) می باشد که تنها روی لینوکس اجرا می شود . این اسم بیان‌کننده اجزای تشکیل دهنده آن می باشد . L به معنای این که این قابل انعطاف افزار منحصر به فرد Linux طراحی گردیده هست . A بیان‌کننده این میباشد که از اینترنت سرور Apache به کار گیری می نماید . حرف M مخفف MySQL بوده که بیانگر گونه دیتابیس موضوع به کار گیری (RDBMS) می باشد و PHP زبان برنامه نویسی شما می باشد . 


WAMP 

Server چیست؟ ومپ سرور هم یک ابزار کارکشته مبتنی بر پلتفرم ویندوز می باشد که سیستم شما را به یک سرور محلی (Local Server) تبدیل می کند . این واژه از کلمات Windows, Apache, MySQL, PHP تشکیل گردیده هست که بیانگر این میباشد از چه ابزار ها و تکنولوژی هایی استفاده می کند . 


ومپ سرور برای بسط و آزمایش برنامه های متن شده به لهجه PHP روی سیستم استدلال ویندوز مطلوب می باشد . 


XAMPP 

Server چیست؟ زمپ سرور نیز همانند دو برنامه گذشته جهت مشابه سازی سیستم لوکال به یک سرور بکار می رود XAMPP مخفف لغت ها X-OS, Apache, MySQL, PHP می باشد . منظور از X-OS اینست که می تواند برای سایرسیستم ادله ها (ویندوز، لینوکس، مک) استعمال شود . همینطور XAMPP از ابزارهایی مثل Perl، Filezilla FTP Server، Weblizer، و mercury mail و Tomcat نیز پشتیبانی می کند . 


زمپ برای اجرای وب وبسایت هایی که از گویش برنامه نویسی PHP و یا Perl به کارگیری می کنند مطلوب است . 


با اعتنا به این‌که کامپوننت های حساس در این قابل انعطاف افزار ها Apache، MySQL، PHP می باشد از نظر مقدار تلاش تا حد زیادی شبیه هم می باشند . البته با دقت به این‌که چه کامپوننت هایی را اجرا می کنید اندازه RAM و CPU مصرفی سیستم شما مختلف خواهد بود . همینطور XAMPP دارای مدیریت مصرف منابع قویتری از WAMP می باشد .