سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میتوانیم مقایسه جاوا و پایتون را ببینیم:

 

Node.js

 

Node.js با Express.js نیز میتواند برای پباده سازی طراحی سایت در مشهد اپلیکیشن‌های اینترنت کلاسیک در سمت و سوی سرور مصرف شود. با این اکنون، در حالی که قابلیت و امکان‌پذیر میباشد،‌ این الگوی درخواست-جواب که در Node.js پیرامون رندر HTML ارائه می شود، معمول‌ترین گزینه استعمال وجود ندارد.

 

Go

 

Go جدید‌ وارد میباشد. از دید سرعت بهتر از جاوا و از حیث جذابیت و فایده‌وری بهتر از Python / Ruby میباشد. دارنده سلسله مراتبی بی آلایش و کارکشته هست.

 

ضعف: اگرچه Go پروژه‌ای استوار میباشد، البته ابزارهای متعددی برای آن نیست. ولی انتظار می‌رود که به گذر زمان دوران در این مورد پیشرفت نماید.

 

با این هم اکنون Go فعلا در ساخت و ساز استعمال میگردد. (Google، Heroku).

 

Django

 

این یک کادر‌ورک اپلیکیشن اینترنت بدون‌پول و منبع گشوده (open-source) میباشد، که در پایتون درج شده میباشد و الگوی معماری model–view–controller (MVC) را دنبال می‌نماید. این کادر‌ورک به وسیله Django Software Foundation (DSF) محافظت می‌گردد. Django یک قاب‌ورک اینترنت پایتون سطح بالا میباشد که بسط سریع و پباده سازی پاک و کاربردی را تقویت می‌نماید.

 

ASP.NET

 

از مقر داده SQL server مایکروسافت به کارگیری می‌نماید. ASP.NET یک قاب‌ورک اینترنت منبع گشوده برای ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار‌های اینترنت امروزی و خدمت‌ها با .NET میباشد. ASP.NET اینترنت‌تارنما‌های بر اساس HTML5، CSS و JavaScript را تولید می‌نماید که بی آلایش و سریع می‌باشند و میتوانند به میلیون‌ها استفاده کننده نسبت داده شوند. به شما اذن می دهد تا به راحتی از خصوصیت‌های بدون نقص گویش‌های نرم افزار‌نویسی مثل C# یا این که VB.NET برای ساخت و ساز اپ‌های اینترنت به کار گیری نمائید.

 

Ruby

 

این یک لهجه نرم‌افزار‌نویسی میباشد که برای سرگرمی و تلاش ساخته شده است. سینتکس Ruby به راحتی قابل تلاوت میباشد، حتی برای هر کس Ruby را نمی‌شناسد. در مجموع این یک نقطه رابطه به لطف Rails بود، که قاب‌ورکی (درست شده با Ruby) برای ساخت‌و‌ساز نرم‌افزار‌های اینترنت میباشد. این گویش بر روی Rails یکی دوست داستنی‌ترین ابزارهای بهبود اینترنت برای شروع‌آپ‌ها و کسب و شغل های کوچک میباشد.

 

SQL

 

SQL یک لهجه استاندارد کوئری (پرس وجو) برای ذخیره‌سازی، بازیابی و محافظت داده‌ها در مقر داده میباشد. این یک لهجه جهانی کوئری برای مقر داده میباشد. SQL برای رابطه با مقر داده استعمال می گردد، که بخشی از هر تلاش اینترنت backend میباشد. خیلی مهم نیست که چه گویش یا این که قاب‌ورکی را برای تولید اپ اینترنت خویش تعیین می کنید، شما احتمالا از SQL، یا این که نوعی انتزاع از آن، برای رابطه با مقر داده به کار گیری میکنید. SQL شغل آیتم تقاضا در سطح بالایی میباشد، با بیش تر از 30000 شغل بیشتر از لهجه‌های اپ‌نویسی که در صدر به آن ها بیان شد. درصورتی که صرفا برهه زمانی محدودی برای یادگیری یک تکنولوژی نو دارید، این گزینه را تعیین فرمائید.