سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش نیازها برای آغاز برنامه نویسی

 

برنامه نویسی مبحثی میباشد که نادر و بیش همگی اشخاص عشق مند به دنیای فناوری داده ها و ارتباطات به آن شوق و اشتیاق دارا‌هستند. گهگاه این عشق و علاقه آنقدر زیاد می‌گردد که شخص تصمیم می‌گیرد تا استارت به یادگیری برنامه نویسی نماید. ولی زمانی وارد دنیای برنامه نویسی می‌شوند با کوهی از سوالهای و گویش های متفاوت روبرو می شوند که گزینش خط مش برای آنان بسیار مشقت بار می‌شود.

از کدام لهجه برنامه نویسی آغاز کنم ؟ کدام گویش برنامه نویسی بهتر میباشد ؟ کدام گویش برنامه نویسی پول ساز خیس میباشد؟ و ...

در‌این نوشته‌ی‌علمی 10 فاکتور مهم برای استارت یادگرفتن برنامه نویسی ذکر می‌شود تا کمکی برای شما در تعیین رویه باشد تا بتوانید در مسیری صحیح گام بردارید.

طراحی سایت در مشهد

1- پیش نیازها برای آغاز برنامه نویسی :

پیشین از استارت به یادگیری کدنویسی نخست پیش نیازهای مرتبط با برنامه نویسی را خوب یادبگیرید. یک برنامه نویس زمانی غالب می‌شود که اقتدار تجزیه و آنالیز یک سیستم را داشته باشد. بتواند مسائل را به نیکی حل نماید. با مفاهیمی زیرا پباده سازی و آنالیز الگوریتم و فلوچارت ناآشنا نباشد. یک برنامه نویس خوب می بایست بتواند شایسته ترین الگوریتم و ساختمان داده را برای کد خویش پباده سازی نماید. شاید شما بتوانید یک برنامه را با تعدادی شیوه بنویسید البته شایسته ترین نحوه الگوریتمی ست که فاکتورهایی مانند سرعت، اعتنا، امنیت و ... را داشته باشد.

 

پس در‌صورتی‌که با این مفاهیم شناخت ندارید میتوانید از روش پیوند های ذیل مبادرت به یادگیری فرمایید :

 

فراگیری پباده سازی و آنالیز الگوریتم

یادگرفتن ساختمان داده

 

 

2- مفاهیم فناوری داده ها و ارتباطات (IT) :

شما تحت عنوان یک برنامه نویس بایستی با مفاهیم IT آشنا باشید. برای مثال کدهای شما به چه شکل اجرا میشوند ؟ چه گونه به  سمت سرور میروند ؟ پروتکل چه است ؟ مفسر با کامپایلر چه تفات هایی دارا هستند؟ قابل انعطاف فزار، طاقت فرسا افزار، کانال و ...  

 

3- تعیین گویش برنامه نویسی مطلوب:

گویش های متعددی برای برنامه نویسی وجود دارا هستند. اما نسبتاً می اقتدار خاطرنشان کرد که سینتکس و یا این که امر اکثر لهجه های برنامه نویسی شبیه گویش C++ (سی پلاس پلاس) میباشد. پس توصیه می‌کنم درصورتی که مبتدی و تازه کار می‌باشید یادگرفتن لهجه C++ را بدون نقص خاطر بگیرید.

 

4- استعمال از دور و بر برنامه نویسی مطلوب :

چنانچه تازه کار می‌باشید بدون شک از معمولی ترین دور و بر ها و ویرایشگرهای متن برای کدنویسی به کارگیری نمائید. دور و بر های ماهر جهت برنامه نویسی، اشخاص تازه کار را تنبل می نماید. فضا های ماهر اوامر رو پس از ورود یک کلام برای شما تایپ می‌کند و اینگونه می گردد که عملا توان تایپ دستورها از شما گرفته و شما به نوعی در تایپ امرها تنبل توشه میایید و در آینده با قواعد و دستورها بیگانه می‌شوید و همینطور در رفع خطاهای برنامه خویش در گیر اختلال میشوید.

 

Your browser doesn\"t support video.

Please download the file: video/mp4