سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیش نیاز های برنامه نویسی

طراحی سایت در مشهد اینک که ما تصمیم گرفته ایم به دنیای بی آخر و شادی بخش برنامه نویسی گام بگذاریم، لاجرم نیاز داریم تا در کنار اصول و مفاهیم برنامه نویسی به علم ها و مهارتهای جانبی که به رشته ما امداد مینمایند نیز نیم نگاهی داشته باشیم. در واقعیت در کنار یادگرفتن اصول برنامه نویسی، ما بایستی تفکری انتقادی یا این که اصطلاحاً Critical Thinking و فکر منطقی یا این که Logical Thinking داشته باشیم، مقداری با ریاضی ها شناخت داشته باشیم، معانی رنگ ها و طریق استفاده رنگ در نرم افزار یا این که اپلیکیشن را بدانیم و …

 

شاید بیان چنین موضوع ای تا حدودی ناامید کننده باشد که چه گونه ممکن میباشد شخصی همگی موردها فوق را به علاوه اکثری موردها دیگر به صورت همزمان فرا گیرد. درین یادگرفتن قصد نداریم تا پیرامون مطالب فوق الذکر سخن کنیم بلکه می‌خواهیم به دو مهارتی اشاره کنیم که شاید برای خیلی از عزیزان مهم به لحاظ نرسد البته در دراز مقطع میتواند رشته شمارا تحت عنوان یک برنامه نویس پایین الشعاع قرار دهند و آن دو مهارت عبارتند از یادگرفتن مهارت های اصولی نوشتن و گویش انگلیسی.

 

تاثیر تایپ اصلی در بازده برنامه نویسی

در واقع همانگونه که یک ویرایشگر کد به منزله یک ابزار برنامه نویسی میباشد، شیوه درست تایپ نیز میتواند همچون ابزاری کاربردی، امداد شایانی در ماهر شدن ما تحت عنوان یک برنامه نویس نماید. از حیث ما کسب مهارت تایپ درست (روستا انگشتی) برای رشته ی برنامه نویسی لازم و ضروری میباشد. به عبارت دیگر برنامه نویسی تنهاً در تایپ کردن کد خلاصه نمیشود بلکه ما تحت عنوان یک برنامه نویس گهگاه نیاز داریم تا پیرامون نرم افزار خویش توضیحاتی بنویسیم و یا این که درصورتی که عضو یک گروه برنامه نویسی باشیم نیاز داریم تا با مابقی برنامه نویس ها در تعامل بوده و مکاتبه نماییم و یا این که از روش Comment، توضیحاتی را داخل کد خویش بنویسیم.

 

در واقعیت در‌حالتی که ما به تایپ سریع و درست اشراف داشته باشیم، مابین اندیشه کردن و تایپ کردن کد دوره اندکی را صرف خوا هیم کرد. شاید با ذکر این دو نمونه اهمیت یادگرفتن تایپ سریع را بهتر متوجه شویم. خیلی تایم ها رخداد می افتد که ما با انگیزه خاصی به یک کدام از اتاق های خانه خویش میرویم ولی به محض این که به آن اتاق مد لحاظ می رسیم فراموش میکنیم که به چه خواسته به آن اتاق رفته‌ایم (ولی این مورد راجع به خیلی از یوزرها صحت نخواهد کرد!) یا در بحثی کمپانی کرده ایم و در همین حین که یک کدام از دوستان عزیز ما در درحال حاضر حرف کردن میباشد نکته ای به ذهن ما می‌رسد و طاقت می‌کنیم تا سخن های دوستمان به پایان برسد البته همین که او بی صدا کرد ما نکته‌ای که می خواستیم بیان کنیم را فراموش میکنیم. مابین هنگامی که ما تصمیم میگیریم تا به آن اتاق برویم و هنگامی که به آن اتاق می رسیم ممکن میباشد چند ثانیه ارتفاع بکشد و بیماری آلزایمر هم قادر است در همین مسافت وقتی حادثه افتد.

 

دقیقاً چنین اتفاقی هم در برنامه نویسی برای ما ممکن میباشد پیش آید (دقت بفرمایید که گفتیم ممکن میباشد!) در واقع دوره مابین ایده ای که در برنامه نویسی به ذهن ما خطور میکند تا تبدیل ایده به کد میتواند باعث به بیماری آلزایمر گردد. درحال حاضر در شرایطی که بتوانیم این عصر را به دستکم برسانیم میتوانیم انتظار داشته باشیم آلزامیر ما هم به دست‌کم رسد. در واقع انگیزه ما در اینجا این وجود ندارد که برنامه نویس ها را ناچار کنیم که به کلاس تایپ ماهر بروند بلکه دستکم انتظاری که می رود این میباشد که تایپ درست را بیاموزند. تجربه نشان داده میباشد وقتی که ما با به کارگیری از قریه انگشت دست خویش مبادرت به نوشتن می‌نماییم، خیر صرفا سرعت تایپ ما ارتقا می‌یابد بلکه کمتر هم از اینکار خسته خوا‌هیم شد به این دلیل که ترازو باری که روی دو انگشت وارد میاید (در تایپ دو انگشتی)، از این پس در تایپ روستا انگشتی مابین آبادی انگشت تقسیم خواهد شد و بالتبع ترازو خستگی ما نیز کمتر خواهد شد.

 

به مراد آموزش طرز درست تایپ رویکرد شغل های متفاوتی موجود هست اینجانب گزاره قابل انعطاف افزارهایی که برای این مراد پباده سازی گردیده اند و حتی چندین کلاس های آموزشی نیز وجود دارا هستند. در واقعیت ما با مد لحاظ قرار دادن این نکته که دو انگشت اشاره ما باید روی دکمه های J و F قرار گیرند و همینطور این که هرکدام از انگشتان دست ما تنهاً میتواند حروف خاصی از کیبورد را فشار دهد، به راحتی خوا هیم توانست -با یه خرده تمرین- تایپ قریه انگشتی را فرا گیریم.

 

نکته ای که در آموزش طریق تایپ قریه انگشتی میتواند خیلی به ما امداد بکند این میباشد که در مرحله اولیه تلاش کنیم در تمرین های خویش کلماتی را بنویسیم که همه حروف آن در خط میانه قرار دارا‌هستند مثل واژه ask آن گاه کلماتی را تمرین کنیم که همه حروف آن در خط بالای کیبورد قرار دارا هستند مثل کلمه و واژه top و در غایت کلماتی را تمرین کنیم که تلفیقی از تمامی حروف کیبورد هستند (علت این که با خط تحت کیبورد کاری نداریم این میباشد که به دشواری می قدرت واژه ای مضمون‌ دار با استعمال از حروف خط زیر کیبورد نوشت.) شاید در هفته های اولیه این فعالیت یه خرده سخت به لحاظ رسد و از این فعالیت خسته شویم، ولی با سپری شد دوره خیر صرفا به‌این مهارت اشراف پیدا خوا‌هیم کرد بلکه از نوشتن هم لذت خوا هیم موفقیت.

 

تاثیر علم لهجه انگلیسی در پیشرفت در برنامه نویسی

مهارت دومین که برای یک برنامه نویس لازم و ضروری میباشد آموزش گویش انگلیسی میباشد. در واقع عوارض مختلفی وجود دارا‌هستند که ما تاکید داریم برنامه نویس ها مبتدی و تازه کار باید دست کم به گویش انگلیسی شناخت داشته باشند (در صورتی اعتنا کرده باشید ابدا از اصطلاح احاطه به لهجه انگلیسی استعمال نکردیم به این دلیل که در صورتی‌که نگوییم اشراف به یک گویش فرنگی کاری محال میباشد، میتوانیم بگوییم که کاری بسیار سخت می‌باشد.)

 

از پاراگراف این عوارض می شود به این نکته اشاره نمود که یک برنامه نویس برای این که همواره آپدیت باشد و از آخری پیشرفت ها در قضیه برنامه نویسی باخبر باشد بایستی با گویش انگلیسی آشنا باشد به دلیل آن که ایجاد دانش در عالم به‌این گویش فیس میگیرد. از سوی دیگر Documentation یا این که سندها لهجه های برنامه نویسی تماماً به لهجه انگلیسی مندرج میباشد و برای تلاوت آنها ما بایستی با گویش انگلیسی آشنا باشیم. یکی از دیگر از مواقعی که پی بردن گویش انگلیسی در آن به امداد ما میاید مکاتبه با دیگر برنامه نویس ها در سرتاسر عالم میباشد. به صورت نمونه سایت Stack Overflow این قابلیت را به ما می‌دهد که سؤالات یا این که ایرادات خویش به همپا کدی که نوشته ایم را به اشتراک بگذاریم و از حیث دیگر برنامه نویس ها پیرامون آن با خبر شویم.

 

ایده ها گوناگونی پیرامون این مورد موجود است که برای فهم و شعور مطالب به لهجه انگلیسی به چه تعداد واژه و کلمه نیاز داریم. به صورت نمونه در گویش انگلیسی نزدیک به یک میلیون کلمه و واژه موجود است که هر روز چند بدین لیست طولانی تر می شود. البته سوال اینجا میباشد که یک انگلیسی گویش به چه تعداد از این واژگان برای تلاوت یک کتاب به لهجه انگلیسی نیاز دارااست.

 

طبق پژوهش ها انجام شده، از این لیست واژگان که تعداد آن هم نادر وجود ندارد نزدیک به 2 هزار واژه و کلمه موجود است که در درصد قابل توجهی از متن ها همگانی آیتم به کارگیری قرار میگیرند. به عبارت دیگر می‌اقتدار اظهار‌کرد که برنامه نویس ها مبتدی و تازه کار میتوانند با آموزش تنهاً 2000 کلمه پر استفاده لهجه انگلیسی بخش قابل توجهی از مکالمات و مکاتبات خویش (حدوداً 85 درصد) را با دیگر برنامه نویس ها عالم انجام داده و یا این که به سهولت بتوانند کتاب های مرجعی که به گویش انگلیسی درج شده اند را مطالعه کنند. هم اکنون 15 درصد مابقی واژگان که جزو آن 2000 کلمه و واژه پر استفاده نیستند هم مرتبط با تخصصی میباشد که اشخاص بر مبنای آن، واژگان خاصی را گزینه استعمال قرار میدهند. به صورت نمونه یک برنامه نویس دامنه خاصی از واژگان را آیتم استعمال قرار می‌دهد که معانی آن واژگان ممکن میباشد برای اشخاص با فن های متعدد ناآشنا باشد.

 

بعد از کسب مهارت در زمینه‌ی اصول تایپ روستا انگشتی و همینطور شناخت نسبی با لهجه انگلیسی -دستکم قرائت و تایپ کردن- بایستی با مورد ها تحت هم شناخت داشته باشیم تا بتوانیم با سرعت به مراتب بیشتری در امر برنامه نویسی قدم برداریم:

 

- شناخت نسبی با کامپیوتر: آغاز برنامه نویسی با به کارگیری از یک کامپیوتر یا این که لپ تاپ میباشد لذا دانشجویی که قصد دارااست برنامه نویسی خاطر بگیرد دست کم بایستی فعالیت کردن با کامپیوترها را بلد باشد، بایستی بتواند یک برنامه یا این که بازی را روی سیستم خویش نصب و به کار گیری نماید و بعضی اشتباهات رایج در کامپیوترها را به تنهایی حل نماید (برای مثالً این که چه‌گونه یک فایلی که Delete کردن میباشد را دوباره بازیابی نماید!)

 

- شناخت نسبی با وب: تأثیرات مثبت وب در معاش روزانه ی ما بر کسی پوشیده وجود ندارد و دیدنی میباشد بدانیم که برای یک برنامه نویس، وب و بعضا تارنما‌های اینترنتی -همچون گوگل و استک اور فلو- به منزله ی شایسته ترین دوست می‌باشند. شخصی که قصد ورود به دنیای برنامه نویس ها را داراست بایستی بتواند وارد وب گردیده و یک چیز مختص را در وب سرچ کرده و فیض را به دست آورد، در بعضا تارنما ها نام نویسی نماید، استعمال از آدرس اینترنتی را بلد باشد و ...