سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از حالت اشکال زدایی وردپرس استفاده کنید

طراحی سایت در مشهد  

 

در‌حالتی که تا به امروز پیروز نشده‌­اید راهی برای حل نقص‌ برگه سپید مرگ پیدا نمائید، وقت آن رسیده میباشد که شمارا با شرایط انواع زدایی (debug) وردپرس آشنا کنیم، این ابزار در همه ورژن­‌های نصب گردیده وردپرس موجود است. در موقعیت معمولی غیرفعال میباشد چون منحصرا برای هدف ها تست در حیث گرفته شده‌است، البته شما می‌­توانید آن را در هر دوره که بخواهید فعال نمائید.

 

با فعال کردن موقعیت انواع زدایی، یک سیاهه نادرست (error log) از همگی مواقعی که هنگام لود تارنما شما حادثه میفتد، تولید می‌­شود. حتی میتوانید این داده ها را به صورت بی واسطه در ورقه اکران دهید. سفارش می‌­کنیم این فعالیت را بر روی ورژن آزمایشی تارنما خویش انجام دهید، چون داده ها گردآوری گردیده به وسیله وضعیت گونه های زدایی می‌­توانند حساس باشند. مثلا، می­‌تواند دربردارنده داده ها فردی باشد، یا این که یک نقص امنیتی را آشکار سازد.

 

برای فعال کردن موقعیت گونه های زدایی، می بایست فولدر wp-config.php تارنما خویش را بازنویسی نمائید. این پوشه یک بلوک ساختاری بسیار مهم در وب سایت شما میباشد، چون مشتمل بر تمامی داده ها مقر داده شما (از گزاره گذرواژه‌ها) میباشد. براین اساس بایستی گذشته از آغاز بازنویسی به مستندات قانونی آن مراجعه نمایید.

زمانی برای آغاز گونه های زدایی فراهم شدید، از روش FTP، SSH یا این که file manager صاحب خانه اینترنت خویش به فولدر wp-config.php خویش دسترسی پیدا نمائید. خط تحت را در کد پوشه پیدا نمائید:

 

1

define( \"WP_DEBUG\", false );

همانگونه که اشاره کردیم، این مورد به طور پیش فرض “false” میباشد. تمام کاری که شما می بایست انجام دهید این میباشد که آن را به طور پایین تغییر‌و تحول دهید:

 

1

define( \"WP_DEBUG\", true );

با انبارکردن پوشه، موقعیت انواع زدایی فعال می­‌شود. ولی چه‌طور می‌­توانید لاگ سیستم را مشاهده کنید؟ می‌­توانید لاگ خطای نتیجه ها از وضعیت انواع زدایی را با استعمال از یک کدام از این دو طریق اکران دهید. او‌لین عمل تولید پوشه log میباشد که می­‌توانید با افزودن خط ذیل به wp-config.php آن را انجام دهید:

 

1

define( \"WP_DEBUG_LOG\", true );

با این عمل فایلی به اسم debug.log در مسیر wp-content/ directory ساخت می‌­شود. این فولدر با به کارگیری از طولانی تر ویرایشگرهای متنی استاندارد مانند TextEdit یا این که Notepad قابل گشوده شدن و قرائت میباشد.

همینطور می‌­توانید پیام­‌های اشتباه را مستقیما در برگه اکران دهید. برای این فعالیت کد ذیل را به wp-config.php بیشتر فرمایید:

 

1

define( \"WP_DEBUG_DISPLAY\", true );

فعلا می­‌توانید HTML وب سایت خویش را برای مشاهده لاگ غلط بازنگری نمائید. استدلال انجام این فعالیت این میباشد که لاگ سیستم می‌­تواند به شما ایده­ایی بدهد که ممکن میباشد به شما در یافت کردن علت بروز ایراد ورقه سپید در وردپرس به شما یاری دهد. در حالتی‌که خوش اقبال باشید، لاگ غلط فایلی را که سبب به ساخت ایراد شده‌است را برای شما معلوم می‌­نماید. برای مثال، ممکن میباشد خطایی مانند خط تحت را ملاحظه کنید.

 

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/name/public_html/wordpress/wp-content/themes/your_theme/functions.php on line 231

 

در این باره، می‌­بینید که اختلال از فولدر function.php و به صورت مختص در خط شماره 231 آن میباشد. در حال حاضر می توانید فولدر توابع را گشوده فرمائید، خط روایت شده را باز نگری نمائید و تحقیق فرمائید تا مشاهده کنید چه چیزی منجر ساخت خطای نحوی شده‌است. بعد از اینکه خلل را حل کردید، می‌­توانید فولدر را ذخیره کرده و مجدد تارنما خویش را باز بینی فرمائید.

 

در حالتی‌که پیام­‌های خطای غیر واضحی اخذ کردید، می­‌توانید برای یافتن داده ها بیش تر، آن‌ها‌را در گوگل یا این که موتور کاوش گر دیگری وارد فرمایید. بسیار معدود میباشد که شما با یک اختلال حقیقتا اختصاصی روبرو گردید، به این ترتیب احتمالا فردی پیش از این با زمینه یگانه شما روبرو گردیده و آن را حل نموده است. همینطور می­‌توانید برای پند به WordPress Codex و فروم­‌های پشتیبانی مراجعه‌نمایید.

 

بعداز آن که فعالیت شما با وضعیت گونه های زدایی به پایان رسید، بسیار مهم میباشد که آن را غیرفعال فرمایید. می‌­توانید این عمل را با بازنویسی یک توشه دیگر پوشه wp-config.php و تغییر تحول خط WP_DEBUG به false انجام دهید. فعال نگه داشتن آن، می‌­تواند باعث به بروز اشتباهات گسترده و مسائل امنیتی شود، بدین ترتیب بعد از انتها عیب‌یابی مطلقا آن را ببندید.

 

خطاهای غیر معمول را باز‌بینی فرمایید

در صورتی تا اینجا همگی این امور انجام داده­‌اید و هنوز نتوانسته­‌اید نقص‌ برگه سپید در وردپرس خویش را حل فرمایید، با شما همدردی می­‌کنیم، چرا‌که شما در اقلیت میباشید، چون طریق­‌هایی که ما تا به امروز تیتر کرده­‌ایم بیش تر اشتباهات را پوشش می­‌دهد. با این اکنون، هنوز هم آرزو موجود هست.

اینک می­‌خوا هیم به طور اجمالی، برخی از مورد ها غیر معمول که می‌­تواند سبب تولید اختلال در وردپرس شود را بازنگری کنیم. احتمال کمتری برای وقوع آنان موجود هست، البته نباید از آنان غافل گردید، به این ترتیب بهتر میباشد در بالا همگی مورد ها مهم را پیش از این باز‌نگری کرده باشید.