سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تست سرعت سایت با PageSpeed Insights

 طراحی سایت در مشهد همان طور که گفتیم او‌لین و مهم ترین تستی که می بایست در لحاظ بگیرید PSI میباشد. نشانی هر برگه‌ای که می خواهید سرعتش را بسنجید در آن وارد نمائید و آنگاه دکمه ANALYZE را بزنید. درصورتی که گزارش گشوده نشد یا این که ارور بخشید آی پی خویش را تغییر‌و تحول دهید.

 

پس از تکمیل آزمایش گزارشی مثل تصویر تحت میبینید. این گزارش دربرگیرنده دو بخش جداازهم برای تلفن همراه و دسکتاپ میباشد.

 

بایدها و نبایدهای ساخت محتوا و نسخه برداری رایتینگ سئوحتما بخوانید: بایدها و نبایدهای ساخت محتوا و نسخه برداری رایتینگ seo

آزمایش-سرعت-تارنما-با-گوگل

 

در ادام? گزارش سه بخش تحت را میبینید:

 

A) گزارش می‌دانی یا این که حقیقی وواقعی (Field Data)

این گزارش مبنی بر داده ها حقیقی و واقعی توده‌آوری گردیده از مرورگر کروم و بازدیدهای یوزرها از به عبارتی کاغذ‌ای میباشد که آدرسش را وارد کردید؛ به عنوان مثالً در حالتی‌که برگه اصلی را وارد کردید گزارش صرفا مرتبط با به عبارتی برگه میباشد. مرورگر کروم به طور خود کار اطلاعاتی در رابطه تجربه یوزرها از سایت‌ها به سرورهای گوگل می‌فرستد. اما می توانید از پیکربندی کروم ارسال این داده ها را متوقف نمائید.

 

B) گزارش آزمایشگاهی (Lab Data)

داده ها آزمایشگاهی با استعمال از ارزیابی وب سایت‌تان به‌دست می آید و ربطی به تجربه یوزرها ندارد. در بخش Lab Data، فیض به دست آمده برای هر شاخص روبروی آن مندرج میباشد. گزارش آزمایشگاهی بر اساس یک لود (لودینگ) مشابه‌سازی گردیده از برگه میباشد. در‌این آزمایش تنها اعداد مرتبط با آزمایش صورت گرفته در آن لحظه اعلام می گردد. به همین عامل قابلیت و امکان داراست در هربار تستی که انجام می‌دهید اعداد اکران داده گردیده گوناگون باشد.

 

C) گزارش کل تارنما (Origin Summary)

گزارش کل تارنما مثل به عبارتی گزارش می‌دانی بر اساس داده ها توده‌آوری گردیده از یوزرها حقیقی و واقعی میباشد ولی میانگینی میباشد از کل صفحه ها وب سایت، خیر تنها برگه‌ای که آدرسش را وارد کردید.

 

به‌دنبال میخواهیم تک تک شاخص‌های مستعمل در‌این گزارش را معرفی کنیم.

 

تصویر ذیل نتیج? آزمایش سرعت وب سایت پرتال، در نسخ? دسکتاپ را نشان میدهد. همان گونه که می بینید، گوگل به‌سرعتِ این کاغذ نمر? 84 را داده میباشد. 84 نمر? بدی وجود ندارد و نشان میدهد که پرتال از نظر گوگل سرعت میانگین (در حدود خوب) داراست.

 

سرعت تارنما پرتال

 

به طور کلی، در حالتی‌که امتیاز سرعت سایتتان در‌این آزمایش بالای 90 بود یعنی سایتتان سریع میباشد. در صورتیکه این امتیاز در میان 50 تا 90 بود، یعنی سرعت وبسایت شما میانگین میباشد و کافیست برای بهبود آن تغییراتی انجام دهید. در صورتیکه امتیاز وبسایت شما ذیل 50 باشد، یعنی وبسایت شما بسیار نماید میباشد!

 

در ادام? ورقه، گوگل در بخش‌های مختلفی داده ها کامل شدن‌کننده و راهکارهای بهبود سرعت را به شما میگوید؛ البته بهتر میباشد قبلی از آن ببینیم که‌این عددها و نمودارهای رنگی چه مفهوم دارا‌هستند؟

 

حتی چنانچه سریعترین وب سایت عالم را هم داشته باشید، ممکن میباشد در‌این بخش یه خرده جا بخورید! چرا؟

 

زیرا در عده‌آوری داده ها می دانی، صرفا سرعت تارنما وجود ندارد که گزینش‌کننده میباشد. سرعت وب یوزرها هم در تجربه کاربری آن ها تاثیر داشته، در گوگل کروم ذخیره گردیده و در محاسبه می‌دانی نظر میشود.

 

داده ها می دانی در آزمایش سرعت وبسایت

 

در تصویر بالا می بینید که گوگل می گوید، در 30 روز قبل سرعت پیج، در مقایسه با صفحه ها دیگری که گزارش تجربه کاربری آنها در گوگل کروم بوده، آرام نظارت شده‌است.

 

در‌این بخش دو نمودار 3 رنگ به اسم‌های FCP و FID هم داریم که صحبت‌هایی برای بیان کردن دارا‌هستند.

 

FCP یا این که First Contentful Paint

 

به لهجه معمولی، زمانی شما نشانی اینترنت‌سایتی را در مرورگر خویش وارد میکنید، در بالا، صفح? مرورگر خالی و سپید میباشد؛ به بازه وقتی که ارتفاع میکشد تا او‌لین تغییر تحول ظاهری در کاغذ تولید میگردد (فاصل? هنگامی اینتر زدن روی کیبورد برای تایید نشانی وبسایت متبوع تا اخذ اولی بایت از داده ها وب سایت از DOM) FCP گفته می شود.

 

FID یا این که First Input Delay

 

به برهه زمانی هنگامی گفته میشود که استفاده کننده اولی تعامل را با وبسایت داشته باشد. اولی تعامل میتواند کلیک کردن روی پیوند، لمس یک دکمه یا این که هر عملی باشد که مرورگر وادار به برخورد شود.

 

اکنون که با مفهوم و فعالیت هر دو نمودار آشنا شدید، بیایید ببینیم که هر رنگ نشان‌دهند? چه است؟

 

رنگ قرمز‌رنگ برای آن درصدی از یوزرها میباشد که FID و FCP کندی را تجربه کرده‌اند. معمولاً دوره بالای 2.5 ثانیه، نماید تلقی گردیده و در رنگ قرمز رنگ به حساب آوردن می گردد.

 

رنگ نارنجی رنگ آن درصدی از یوزرها را نشان میدهد که سرعت متوسطی را تجربه کرده‌اند. بازه زمانی دوره دربین 1 تا 2.5 ثانیه میانگین میباشد.

 

رنگ سبز درصد آن جور از کاربرانی را نشان می دهد که سرعت قابل قبولی را تجربه کرده‌اند. عصر‌های پایین 1 ثانیه، در دست? سبزرنگِ پرسرعت‌ها جای می گیرند.

 

Speed Index یا این که سرعت ایندکس شدن صفحهایندکس ورقه

 

معدل وقتی میباشد که ارتفاع میکشد تا یک قسمت از محتوا (برای مثالً یک تصویر) به‌فیس قابل شعور اکران داده شود. بهتر میباشد این دوره ذیل 1250 میلی‌ثانیه باشد.

 

TTI یا این که Time to Interactive

 

بار گذاری ورقه اتفاقی وجود ندارد که در یک لحظه تعیین شود. لود ورقه تجربه‌ای میباشد که هیچ معیاری نمیتواند آن را دقیقاً اندازه بگیرد. لحظات چندگانه‌ای هنگام بار گذاری یک ورقه موجود است که روی تجربه یوزرها اثر می گذارند و سبب میشوند که استفاده کننده شم نماید این برگه نماید میباشد یا این که سریع.

 

TTI به ما میگوید که چه وقتی ورقه تماماً برای تعامل فراهم شده‌است. حالا شاید بپرسید که قابل تعامل بودن وبسایت از کجا مشخص میگردد؟ در پاسخ می بایست بیان کنم 3 چیز معمولاً عصر TTI را گزینش میکنند:

 

هنگامی که برگه محتوای اثر گذار یا این که معناداری برای اکران داشته باشد. (این گزینه با First Meaningful Content اندازه‌گیری می‌گردد.)

اکثر بخش‌های جانور در یک کاغذ قابل مشاهده باشند.

ورقه به درخواست استفاده کننده، در کمتر از 50 میلی‌ثانیه پاسخ دهد.

Total Blocking Time

 

خواسته از این شاخص مسافت هنگامی فی مابین FCP تا TTI میباشد. یعنی استفاده کننده دکمه، بنر، تیتر یا این که لینکی را می‌بیند ولی با کلیک روی آن اتفاقی نمی‌افتد، زیرا تا قبلی از مهیا شدن برای تعامل بلوکه شده‌است. درین مسافت هنگامی مرورگر استفاده کننده درگیر انجام کاری در پس‌قضیه میباشد که تا تمام نشود فعالیت جدیدی را استارت نمی‌نماید.

 

هرچه این عصر طولانی‌خیس باشد یعنی استفاده کننده می بایست اضافه معطل بماند و چند توشه کلیک نماید تا بفهمد کاری که می‌‌خواهد انجام خواهد شد یا این که خیر.

 

Largest Contentful Paint

 

شاخص «اصلی ترین رسم محتوا» برهه زمانی هنگامی که ارتفاع می کشد تا اصلی ترین محتوای ورقه (تصویر، ویدئو یا این که نوشته) قابل مشاهده شود را اندازه میگیرد. در صورتیکه ورقه‌ای کلیپ داراست و مطرح ترین محتوای برگه همین کلیپ میباشد پس استفاده کننده به آن نیاز دارااست. در حالتی که کل ورقه سریع بار گذاری شود ولی کلیپ ارتفاع بکشد یعنی استفاده کننده بایستی دوره متعددی درانتظار بماند.

 

این محتوا میتواند نوشته یا این که تصویر هم باشد.

 

Cumulative Layout Shift

 

این شاخص روی تجربه کاربری و بعداز لود متمرکز میباشد.

 

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که برگه‌ای را گشوده کردید و می‌خواستید روی دکمه یا این که لینکی کلیک فرمائید، البته صحیح در به عبارتی لحظه تبلیغی اکران داده گردیده یا این که مکان دکمه عوض شده و اشتباهی روی چیز دیگری کلیک کردید. این تجربه بسیار آزار‌دهنده میباشد زیرا استفاده کننده را به برگه دیگری که نمیخواهد هدایت می‌نماید.

 

 

 

برخی وب سایت‌ها عمداً این عمل را می نمایند تا استفاده کننده روی تبلیغات یا این که لینک و پیوند‌های خرید کلیک نماید.

 

گوگل می گوید این تغییرات در برگه بایستی به اندازه‌ای معین و در مسافت‌های هنگامی معینی تکرار شوند تا استفاده کننده بتواند آن‌ها‌را پیش‌بینی نماید. روش به حساب آوردن این شاخص پاره ای پیچیده میباشد، ولی به طور کلی تنها این نکته را در حیث بگیرید که تغییرات در کاغذ بعداز بار گذاری بدون نقص بایستی دست کم باشد.