سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه سایت واکنش گرا

 

به احتمال زیاد همگی ما یک کدام از به کارگیری کنندگان دستگاه های نو گوشی و تبلت که ذیل اسم Smart Phone هم شناخته می شوید هستیم.

این دستگاه ها با‌گاز در حالا ارتقاء و توسعه می‌باشند. به طوریکه یوزرها چنین دستگاه هایی دیگر برای تحلیل کردن بخش اعظمی از اینترنت سایتها تمایلی به پر‌نور نمودن کامپیوتر رو میزی یا این که لپ تاپ خویش ندارند. بدین ترتیب لزوم داشتن طراحی سایت در مشهد  برخورد گرا و فرندلی که با چنین دستگاه هایی همخوانی باشد بسیار با اهمیت است. چنین دستگاه هایی حتی سبب ساز تغییر و تحول در فرایند طراحی وب سایت شناخته شده‌است. در نگاه فنی به سایت هایی که امکان اکران صحیح در دستگاه های گوشی و تبلت را داشته باشند به اسم وبسایت های ریسپانسیو (Responsive) و یا این که سایت های عکس العمل گرا نیز شناخته میگردند.

 

 

 

 

به طورساده، طراحی وب عکس العمل گرا یعنی یک پباده سازی برای سایت که فارغ از هیچ ‌نقصی خویش را برای تطابق با مرورگر یک میز کاری، تلفن همراه هوشمند و تبلت، تهیه و تنظیم می‌نماید. در صورتی تا به ‌حالا با تلفن همراه به یک سایت مراجعه کرده باشید تا ملاحظه کنید ورژن ی رومیزی آن چه‌گونه میباشد، متوجه گردیده‌اید که زوم کردن، جنبش در برگه و نهایتاً وصال به آنچه قصدش رادارید امری اختلال است.

 

 

 

 

برخورد گرا بودن طراحی وب یعنی امکان انعطاف پذیری طراحی وب سایت و همینطور در برنامه نویسی وبسایت که هنگام لود صفحه ها با ارتفاع و پهنا متعدد وبسایت با سرعت مطلوب و فارغ از حذف موردها و داده ها ضروری فیس بگیرد، اما این بدین مفهوم وجود ندارد که وب سایت های غیر برخورد گرا در تبلتها و تلفن همراه های هوشمند بار گذاری نمی‌شوند و چشم نمی‌شوند. بلکه به صورت هوشمندانه در اختیار گرفتن نمی‌شوند، یک ساخت سایت برخورد گرا و فرندلی یک‌سری مرحله پباده سازی طولانی تر از تارنما های عادی دارااست و بایستی قالبهای مختلفی را پباده سازی و صورت اعطا کرد تا مطالب با نوع بندی موضوعی به شکلی مطلوب در آن ها قرار گیرند.

 

 

 

 

اینترنت سایتهایی که دارنده قابلیت و امکان برخورد گرا بودن در ساخت وب سایت نمی باشند معمولا در اکران داده ها و مخصوصا تصاویر در بعد ها متعدد مبتلا انواع میشوند و بخشی از تصاویر اکران داده نمی‌شود و یا این که به نحو مناسب مطالب در کنار آن قرار نمی گیرد. با وجود اینکه مرورگر ها (Browser) گوناگون هم تا حدی میتوانند این کاستی ها را جبران کنند ، البته در غایت عدم سود بردن از ساخت سایت عکس العمل گرا یعنی اینکه دستکم کاربرانی می باشند که سایت مارا خوب نمی بینند.

 

 

 

 

روشی میباشد که وبسایت یا این که صفحه های اینترنت نسبت به دستگاه استفاده کننده زیرا موبایل تلفن هوشمند،آی پد ، لب تاپ ، اشکال مانیتور کامپیوتر خانگی و تلویزیون ها برخورد نشان داده و خویش را بر مبنای اندازه کاغذ و اسکرین اکران میدهند.

 

 

 

 

ولی اینک با گسترش پلتفرم های ریسپانسیو اما بوسیله اشخاص ماهر تمام نیاز های مخاطبین بر طرف میگردد و گهگاه وبسایت ها در موبایل تلفن خوشگل خیس چشم می گردند .

 

 

 

 

یکی‌از شاخص های امتیاز دهی و مرتبه گیری در گوگل پارامتر ساخت وب سایت برخورد گرا ریسپانسیو بودن میباشد Responsive yes no.

 

 

 

 

در طراحی وب سایت عکس العمل گرا که Responsive Web Design دارای اسم و رسم میباشد، ساختار لایه‌های وبسایت به طور شناور پباده سازی میگردد که منجر تهیه و تنظیم پهنا برگه، سایز متن و ... در بعدها متفاوت میشود که‌این فعالیت به طور تماما اتوماتیک انجام میشود.

 

 

 

 

تارنما عکس العمل گرا برای عکس العمل وب سایت نسبت به تغییر و تحول دستگاه های گوناگون مانند تبلت، تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همینطور تغییر و تحول رزولوشن ها آیتم به کارگیری قرار میگیرد.

 

 

در واقع یک کدام از طرز‌های ساخت وب سایت که سبب ساز می گردد صورت وب سایت بسته به پهنا کاغذ‌ی اکران تغییر تحول نماید و در هر وسیله از پاراگراف تلفن همراه و تبلت و رایانه به صورت و اندازه‌ی مطلوب چشم شود، ساخت وب سایت ریسپانسیو یا این که ساخت سایت عکس العمل‌گرا گفته میگردد.

 

 

 

 

به صورت خلاصه می اقتدار از مزایای ساخت وب سایت برخورد گرا به موردها ذیل اشاره داشت:

 

 

 

 

-ارتقا ترافیک تارنما

 

 

 

 

-ارتقا سرعت لود صفحه های تارنما ها و دکان های اینترنتی

 

 

 

 

-اعتنا به پیشنهاد گوگل برای داشتن سایت برخورد گرا

 

 

 

 

-پیشی به دست آوردن از سایر رقبا

 

 

 

 

-استفاده کننده پسند بودن

 

 

 

 

-خودداری از تولید محتوای تکراری (داشتن 2 وبسایت یکی‌از برای گوشی و دیگری برای دسکتاپ)

 

 

 

 

زمانی که سئو در موتورهای کاوش یا این که به عبارتی سئو - Search Engine Optimization را تحت عنوان قلب تپنده و جاری نمودن یوزرها به سوی تارنما شما هدایت می نماید در حیث بگیریم , بدین ترتیب داشتن یک سایت هم خوانی با تلفن همراه و تبلت امری لازم و ضروری میباشد. موتور جستجوی بزرگی مانند Google تاکید بسیار متعددی بر روی ریسپانسیو بودن وبسایت داراست بطوریکه آن را تحت عنوان یک فاکتور مثبت و ادله بسیار مهم در داشتن سکو خوب می‌داند و این جور تارنما ها را در سود کاوش به اسم Mobile Friendly به کاربرانش معرفی میکند. به این ترتیب ما در ریسپانسیو نمودن تارنما شما از شایسته ترین تکنیک ها به کار گیری خوا هیم نمود که حتی‌در کلیه سایز ها و Resolutionها قابلیت و امکان چشم شدن را داشته باشند. معمولا طراحی وب عکس العمل گرا یا این که ریسپانسیو نمودن وبسایت در آخری مرحله خواهد بود. وقتی که فعالیت پباده سازی و برنامه نویسی تارنما نیز به آخر رسیده باشد.

 

 

 

 

موتور جست و جویبار گوگل به وبسایت هایی که از تکنولوژی ریسپانسیو استعمال کرده باشند،کنیه گوشی فرندلی می‌دهد. روز آپ تو دیت استعمال از وب گوشی در بین اشخاص متعدد توسعه و گسترش مییابد و این فرمان منجر میگردد که یوزرها بیشتری به طور روزمره وارد وبسایت های اینترنتی بشوند و دنبال تولیدها و یا این که سرویس ها ما یحتاج خویش بگردند و توسعه گوشی هایی که بضاعت و توان اتصال به وب دارا‌هستند. گوشی ها هدفی برای ایجاد کنندگان محتوا در دنیای سایت شدند. بدین ترتیب آشنایی بضاعت ها و محدودیت های این دستگاه و آشنایی تکنولوژی هایی که‌این دستگاه ها استعمال میکنند،برای ایجاد کنندگان محتوا در اینترنت از اهیمت بالایی شامل است. سایت هایی که از تکنولوژی های مو جود در گوشی برای ارائه محتوای متناسب با آن به کار گیری مینمایند را اصطلاحا تارنما های mobile-friendly مینامیم.

 

 

 

 

یکی از دیگر از خصوصیت های تلفن همراه ساخت سایت عکس العمل گرا و فرندلی بودن این می‌باشد که تاثیر به سزا و مثبتی در seo و با صرفه ساژی تارنما دارااست. از نطر موتور جست وجوی گوگل هر سایتی که‌این خصوصیت را داشته باشد وبسایت آپدیت و کاربردی تری از تارنما های دیگر در مسئله به عبارتی کار است.

 

 

 

 

مزایای داشتن یک سایت Responsive یا این که برخورد گرا:

 

 

 

 

*انعطاف پذیری بسیار بالا

 

 

 

 

موادسازنده کاغذ در چنین سایت هایی تماما شناور است و به طور اتومات در تمام ورقه در حالا تکان است. مثلا در حالتی که لینکهای تارنما در ورژن کامپیوترهای رومیزی به طور عمودی می باشد و این موقعیت در ورژن تلفن همراه به اندازه کافی محیط برای اکران ندارد. سیستم به طور خودکار آن را به طور افقی قرار می‌دهد تا شایسته ترین وضعیت اکران را داشته باشد.

 

 

 

 

*شایسته ترین تجربه برای استفاده کننده UX

 

 

 

 

یکی‌از اشتباهات یوزرها در حین دیدن اینترنت سایتها در تلفن همراه یا این که تبلت خویش اسکرول افقی می باشد. یعنی استفاده کننده هم می بایست حواسش به اسکرول عمودی و هم بایستی حواسش به اسکرول افقی باشد که‌این آیتم برای اشخاصی که در حین روز عمل متعددی دارا هستند بسیار مشقت بار است. بدین ترتیب در اینترنت سایتهای ریسپانسیو این نقص‌ به طور کامل حل گردیده و استفاده کننده صرفا با لمس نمودن کاغذ قادر است اسکرول عمودی خویش را انجام دهد.

 

 

 

 

*مقرون به صرفه است

 

 

 

 

داشتن اینترنت سایتی که برای همه دستگاه ها قابلیت و امکان اکران داشته باشد مزیت بزرگی به حساب می آید چرا که مدیر اینگونه اینترنت سایتها آسانتر از اینترنت سایتهایی می باشد که سه ورژن منقطع پباده سازی باشند. در صورتیکه ارزش نسخه های کامپیوترهای رومیزی با تبلت و گوشی را با یکدیگر عده کنیم بسیار بیش تر از وبسایت های ساخت سایت عکس العمل گرا یا این که ریسپانسیو خواهد شد. در واقع seo چنین سایت های در گوگل بسیار آسانتر خواهد بود چرا‌که در تمام حالتها استفاده کننده به یک وبسایت انتقال می یابد و خیر به سه تارنما متفاوت.