سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فرآیند پباده سازی رابط کاربری UI

 

فرآیند پباده سازی رابط کاربری  UI

 

بازنگری پروژه و نیاز سنجی

ارائه اتود نخستین UI به مشتری

انجام تغییرات

ارسال تصویر طرح تصحیح شده برای مشتری

دادن داده ها لازم پروژه به مشتری و تعیین رنگ بندی سازمانی

تسویه و تحویل پروژه

 

چرا پباده سازی UI رشته‌ای ضروری میباشد؟

یکی‌از گرفتاری های اصلی طراحان وب سایت این میباشد که با المنت های بصری که در طراحی سایت در مشهد قرار می‌گیرد، کالا چه‌گونه به حیث خواهد رسید . برای داشتن یک تارنما پیروز ، احساساتی یوزرها در کارکردن با وب سایت و مشغول شدن با نصیب‌های متعدد وب سایت دارا‌هستند مهم هست. از این طرز میتوان تحلیل کرد یک وب سایت تا چه حد برنده بوده میباشد. بر رمز این مورد ها مدام مشاجره بوده میباشد بعضا از اشخاص نظرشان این میباشد که داشتن اینترفیس قشنگ مهم و ضروری میباشد و توده ای بر این باورند که آسانی و مختلف بودن شرط پیروزی میباشد .

 

 

چه چیزی یک پباده سازی UI خوب را رقم می زند؟

در واقع یک UI(رابط کاربری) خوب قابل مشاهده برای یوزرها وجود ندارد! یک طراح قادر است تمام جزئیات طرح را ببیند . یک طراح UI  به استفاده کننده یاری می‌نماید تا به راحتی با تارنما تعامل برقرار کرده و به سوای هیچ زحمتی طریق فعالیت با وبسایت را ادراک نماید. با وجود تفاوت هایی که درین دو مقوله موجود هست پیاده سازی ماهر UI  و UX  برای کیفیت و خدماتی که وبسایت مهیا می کند، ضروری می باشند .اصول پباده سازی رابط کاربری و تجربه کاربری بایستی باهم گزینه دقت قرار گیرند و در پباده سازی رعایت شوند تا شایسته ترین سود نتایج شود . در بازار امروز طراحان و گسترش دهندگان اینترنت تحقیقاتی در این مورد انجام می‌دهند تا بتوانند تولیدات و سرویس ها خویش را به طور ماهر ، اصولی ، گوناگون خیس و  با تولید بالاترین سطح UI  و UX  ارائه دهند .

 

 

 

 

 

وظایف طراح رابط کاربری (User Interface) چه میباشد؟

برندینگ و توسعه و گسترش اسم تجاری (Branding)

گسترش گرافیکی مال (Graphic Development)

ارشاد بصری استفاده کننده (User Guides)

استوری لاین (Storyline)

تجزیه و ارزیابی مشتری (Customer research)

تحقیق پباده سازی، تعاملی بودن و رسپانسیو بودن Design Research?, Responsiveness and Interactivity)?)

مثال‌سازی UI

پیاده‌سازی با بسط‌دهنده (Implementation with developer)

 

 

 

 

UX  چه است؟

 

UX  مخفف گردیده user experience و به معنای تجربه ی استفاده کننده هست. (معیار رضایت استفاده کننده از کاربردی بودن وبسایت دارااست) و راحتی کابر و تولید رضایت استفاده کننده در فعالیت کردن با تارنما را UX می‌گوییم. UX  مشتمل بر خوی، شرایط و احساست استفاده کننده درخصوص به کارگیری از یک جنس و یا این که سیستم یگانه گفته می گردد. تجربه استفاده کننده دربرگیرنده جنبه های عملی، تجربی، موءثر ، معنا دار و جنبه های گران بها اثر متقابل بشر و کامپیوتر و فرآورده می‌باشد، که دربرگیرنده شعور استفاده کننده از جنبه های متعدد سیستم مشتمل بر کاربرد، آسانی در استعمال و فایده وری است. مبنی بر تمجید ISO تیتر user experience دربرگیرنده تمامی عاطفه ها، اعتقادات، مزیت ها، جواب های فیزیکی و کم عقل، رفتارها و اجراها گذشته از دوره به کارگیری، در طول به کار گیری و آن گاه اطلاق میشود.

 

در سود می قدرت خاطرنشان کرد: شم خوب یا این که بدی را که یوزرها از وبسایت شما می گیرند را UX به آن‌ها منتقل می نماید خوب اکثر طراحان تارنما زمانی مبادرت به ساخت سایت می‌کنند تمام کارایی خویش را روی UX متمرکز می نمایند و برای این عمل نمایش های متعدد و بهتری را برای شناخت استفاده کننده با متاع و یا این که سرویس ها تارنما را ساخت می نمایند .دقت داشته باشید که‌این فرآیند یک فعالیت زمانبر میباشد که هیچ گونه فرمول خاصی ندارد.و بر طبق سوژه ها و گونه های یگانه سایت ها راهکارهای فراوانی دارااست. برای گزینش یک راهکار خوب و مطلوب طراح تارنما می بایست تجربه ی یک استفاده کننده را داشته باشد تا بتواند به شایسته ترین تجربه کاری استفاده کننده best user experience  دست پیدا نماید.

 

وظیفه طراح تارنما چیزی بیشتراز پباده سازی محیطی خوشگل برای سایت شما می‌باشد که طراح بایستی هیجان و احساسات یوزرها شما‌را در حیث بگیرد و وبسایت را به نحوی پباده سازی کند تا تارنما شما رابطه احساساتی برقرار کند. طراح تارنما یکی مهترین اعضای مجموعه شما میباشد که در شرایطی‌که که فعالیت خویش را به صحت انجام دهد تاثیر بسیار مثبتی در کسب و عمل شما خواهد داشت . برند زاکربرگ سازنده رخ بوک میز طراحان سایت خویش را نزدیک میز خویش قرار داده بود تا به‌این وسیله هم فعالیت ایشان را دائما ذیل حیث داشته باشد و هم بتواند خط مشی و نگرش های خویش را دائما به ایشان منتقل کند تا به این وسیله طراح با فهم بهتر عمل وبسایت پباده سازی های مفهومی تری را ارائه کند. مهندسان در فعالیت ساخت وب سایت بخش هایی را پیاده سازی می‌نمایند که استفاده کننده مشاهده نمی کند و منطق و اصول فعالیت را پیاده سازی می‌کنند هم اکنون آنکه طراحان تارنما رابط کاربری تارنما را پیاده سازی مینماید.

 

 

 

ارتباط کاربری UX 

 

تجربه کاربری (User exprience) درواقع به شیوه تعامل (Interaction) استفاده کننده با وبسایت گفته می گردد. هر که تجربه کاربری را پباده سازی می نماید، بایستی مطمئن شود که استفاده کننده در تعامل با وبسایت مبتلا خلل نمی شود و قادر است به جواب درست دست پیدا نماید. هر کس UX پباده سازی می‌نماید، بایستی در رابطه سایت یا این که اپلیکیشنی که قرار میباشد تولید شود، تحقیقاتی انجام دهد، رقبا را رصد نماید، خصوصیت‌ها و تجهیزات کلیدی تارنما را به دست بیاورد و WireFrame وبسایت را رسم نماید. بعد از رسم وایرفریم، نوبت به آزمایش و تصحیح (refine) تجربه کاربری میرسد و در مرحله انتها، وایرفریم‌ها به صورت موکاپ (Mockup) مهیا خواهند شد. درین مرحله، پباده سازی UX تمام گردیده و نوبت به تصحیح و زیباسازی فرآورده (وب سایت، نرم افزار، قابل انعطاف‌افزار) میرسد. 

 

 

 

اهمیت UX در چه است؟

 

 UX از پاراگراف مواقعی میباشد که بر بهینه سازی تاثیر گذار میباشد (آری به شدت هم تاثیر گذار میباشد) چون گوگل به شدت به برخورد و خلق و خوی یوزرها در تارنما برخورد نشان میدهد و می‌تواند این را تشخیص دهد که وبسایت چقدر برای کسانی که از آن استعمال می‌نمایند اثر گذار بوده و به وبسایت های خوب که یوزرها در آن تجربه نیکی بدست آورده اند را رده بهتری در نتیجه ها گوگل بدهد و خویش این زمینه یکی شیوه های قرار به دست آوردن وبسایت در کاغذ نخستین گوگل میباشد.

 

یک نکته را نیز در لحاظ داشته باشید که UX  تجربه فعالیتِ استفاده کننده روی تارنما هست و ظواهر وبسایت در اینجا خیلی حق تقدم وجود ندارد و تلاش وبسایت اهمیت بیشتری داراست. ux تاثیر بسزایی در به حافظه مانند وبسایت در ذهن مخاطب دارااست، به این دلیل که مخاطب متوجه وبسایت خوب و بدرد بخور میشود و صد رد صد وبسایت بد را هم از خاطر میبرد و یا این که به ذهن می سپارد که وب سایت بدی بوده.

 

پس سود گرفتیم: ux تاثیر بی واسطه روی سئوی وبسایت دارااست

 

در صورتی‌که می‌خواهید در seo وب سایت خویش غالب گردید ، صد رد صد به ux وب سایت خویش اهمیت متعددی دهید چرا‌که گوگل یک کدام از وظایف خویش را این دانسته که وبسایت های کاربردی را از تارنما های غیر استفاده کننده پسند و به نوعی کمتر استفاده کننده پسند غیر وابسته نماید و حجم بیشتری از نتیجه ها را به تارنما های کاربردی خیس و به نوعی پربازدید دهد.

 

 

 

پباده سازی تجربه کاربری  UX

 

سئوالی که ممکن میباشد در اولِ فعالیت در زمینه ux برایتان بوجود بیاید این میباشد که از کجا استارت کنیم تا به یوزرها وبسایت خویش، پباده سازی خوب و تجربه کاربری مطلوب بدیم، درپی به‌این مسئله خوا‌هیم پرداخت.

 

 

 

فرآیند استارت به تولید یک وبسایت زبده کاربری مطلوب

 

تحقیق و پژوهش در خصوص نیازهای مخاطبین یک وب سایت

شخصیت یوزرها تارنما را در لحاظ بگیرید و تجسم نمایید که به چه چیزی نیاز دارا‌هستند

تولید مسیر استفاده کننده از اولِ ورود تا اینکه چطور به سرویس ها یا این که خرید از وبسایت میرسد

 تولید وایرفریم و پروتوتایپ که به استفاده کننده وبسایت خط صحیح بدهد

پباده سازی رابط کاربری و تحویل به گسترش دهنده

چک و باز‌بینی – امتحان و غلط برای کل وب سایت و قسمت های متفاوت که در منو و یا این که ساید توشه های وب سایت قراردارد.