سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لهجه های اپلیکیشن نویسی سمت سرور

لهجه های اپلیکیشن نویسی سمت سرور
PHP
گویش نرم افزار نویسی PHP از لبریز کاربردترین لهجه های نرم افزار نویسی زیر اینترنت میباشد و اکثر سایت ها با این لهجه پباده سازی گردیده اند. طراحی سایت در مشهد PHP یک لهجه متن گشوده و بدون پول میباشد. سیستم های رئیس محتوای (CMS) دارای اسم و رسم مانند وردپرس، جوملا، دروپال و... با گویش اپلیکیشن نویسی PHP مندرج اند. اسم خزانه اطلاعاتی این گویش mysql میباشد.
Java
گویش جاوا به طور کامل جدا از هم از گویش جاوا اسکریپت میباشد. این گویش اپ نویسی امکان اجرا بر روی همه پلتفرم های استاندارد را دارااست. جاوا به سه دسته تقسیم میشود:
جاوا برای نرم‌افزار ها و گوشی : این پلتفرم جاوا برای توسعه و گسترش نرم‌افزار های تلفن همراه گزینه به کارگیری قرار میگیرد.
نگارش استاندارد جاوا : این پلتفرم جاوا برای طیف وسیعی از اپلیکیشن های کاربردی آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد.
نگارش سازمانی جاوا : این پلتفرم جاوا برای بسط نرم افزار های بسیار عظیم و سازمانی آیتم به کارگیری قرار میگیرد.
ASP.net
لهجه ASP.net به عنوان مثال لهجه‌های نرم‌افزار نویسی مطرح در حوزه ساخت سایت است که بوسیله کمپانی مایکروسافت ارائه شده‌است. این گویش مخفف عبارت Active Sever Page یا این که صفحه ها فعال زیر سرور میباشد. مزیت نرم‌افزار نویسی به لهجه ASP.Net این میباشد که وبسایت های پباده سازی گردیده با این لهجه، در دور و بر ویژوال استادیو پیاده سازی میشوند و کلیه ابزارهای موردنیاز برای پباده سازی رابط کاربری و همچنین کدنویسی در دسترس میباشد. خزانه اطلاعاتی این گویش SQL server میباشد. استعمال از ASP.NET مستلزم شناخت با معنا نخستین شی گرایی و همینطور پیچیدگی های خاص لهجه دات نت میباشد.