سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تگ های هدر (H1-H6) چه می باشد؟ چه گونه هدینگ ها (تیترها) را seo

 

تگ های هدر (H1-H6) چه می باشد؟ چه گونه هدینگ ها (تیترها) را seo کنیم؟

مانند هر تکنیک دیگری در بهینه سازی، تگ های هدر (Header Tags) در آن موءثر بوده و به کارگیری طراحی سایت در مشهد  صحیح از آنان، تاثیر متعددی در سکو وب سایت می‌گذارد.

 

هیچ کس نمی تواند سعی و تاثیر تگ های هد بر بهینه سازی و یوزرها را نفی نماید. این تگ ها موجب جالب خیس شدن محتوا برای یوزرها گردیده و موتورهای کاوش نیز به واسطه آن‌ها، محتوا را بهتر فهم و شعور می نمایند. همینطور تگ های هدر (هدینگ ها) فضایی برای درج کلمه ها کلیدی اساسی و فرعی به شمار می‌روند و از این رو نقش مهمی در seo ایفا می نمایند. در صورتیکه با معنا بهینه سازی به طور ظریف آشنا نیستید، سفارش می‌کنیم مقاله جامع بهینه سازی چه می باشد را مطالعه فرمائید.

 

در‌حالتی که می‌خواهید به یک سئوکار ماهر تبدیل گردید، نبایست از توان هدینگ ها غافل گردید.

 

تگ های هدر (هدینگ) چه چیزی است؟

تگ های هدر همان گونه که از اسم آن ها نیز برداشت میشود، در واقع تیترهای یک محتوای متنی محسوب میشوند. مهم‌ترین آن‌ها، تگ هدینگ H1 بوده و از آن تحت عنوان عنوان مهم یک پست استعمال میگردد. تگ های هدینگ دارنده سلسله مراتبی H1 تا H6 میباشند.

 

 

 

در وضعیت کلی دو طریق برای ساختار دهی محتوای وب سایت با به کارگیری از تگ های هدر وجود داراست. نحوه نخستین و مرسوم آن اینست که یک تگ H1 در هر ورقه تحت عنوان رمز عنوان ساخت‌و‌ساز گردیده و احتمالا تعدادی تگ هدر H2 و دیگر تگ های پایین تیم آن نیز در متن استعمال می‌گردد.

 

در HTML ورژن 5، هر قسمت با یک تگ H1 آغاز میشود. این فعالیت برای راحت کردن مخلوط یک‌سری جز در یک برگه ساخته شده است. این شیوه از لحاظ تئوری مشکلی ندارد، ولی شعور آن مقداری دشوار میباشد. براین اساس ما به عبارتی نحوه نخستین را در هر سایتی سفارش می‌کنیم.

 

از تگ های هدر (Header Tags) چه گونه در بهینه سازی وب سایت استعمال کنیم؟

پیرو به معرفی شیوه ها و راهکارهایی میپردازیم که با استعمال از آن‌ها میتوانید از تگ های هدر به طور صحیحی سود کرده تا بهینه سازی هر چه بهتری برای یک شیت انجام داده باشید.

 

1. از هدرها برای ساخت یک ساختار به کارگیری نمایید

تگ های هدر موجب تولید ساختار در محتوای متن یک مقاله می گردند. هر هدر یا این که عنوان اطلاعاتی از قضیه محتوای گزاره های ذیل آن را به استفاده کننده انتقال میدهد.

 

یک شیوه عالی برای درک کردن هدرها، مقایسه آن ها با جدول محتوای یک کتاب میباشد:

 

تگ H1 موضع کلی محتوا را ذکر می نماید، همچنان که تیتر کتاب به تماشاچی اعلام می نماید که آن کتاب در رابطه چه چیزی است.

تگ های H2 در واقع مانند سرفصل های مهم یک کتاب محسوب می‌شوند و تعریف کننده قسمت های مجزای یک مقاله میباشند.

بقیه هدر ها از H3 تا H6 تیترهای دیگری برای تحت تیم های هر قسمت محسوب می‌شوند، همچون یک کتاب که هر سرفصل اساسی آن به یک سری قسمت جداازهم تقسیم میگردد.

در شرایطی که همین پست را مثلا در لحاظ بگیریم، تگ H1، به عبارتی تیتر پست بوده و تگ های H2 نیز دو عنوان اولیه آن می‌باشند. بقیه هفت راهکاری که مطرح گردیده اند، تگ های H3 بوده و زیرمجموعه های تگ H2 دوم می‌باشند.

 

2. از هدر ها برای بلوک بندی متن استعمال نمائید

محتوایی که در یک نگاه سریع قابل نسخه برداری باشد، خوانا محسوب گردیده و این سیرتکامل مطالب بخت بالایی برای حضور در جایگاه های بالای حاصل کاوش دارا هستند.

 

قابل نسخه برداری بودن یک برگه با دیده، به قدر اصلی میباشد که ناشری مانند Forbes، این دلیل را تحت عنوان حداقل گرفته گردیده ترین فاکتور در بازاریابی محتوا معرفی نموده است. داده های گردآوری گردیده از این داعیه حمایت می نمایند. صرفا 16 درصد یوزرها وب متن یک مقاله را نکته به نکته میخوانند. بقیه یوزرها فقط به نسخه برداری چشمی مطالب میپردازند.

 

یوزرها محتوای قابل نسخه برداری را دوست دارا هستند. طبق به عبارتی تحقیق، مطلبی که قابل کپی از طرف یوزرها باشد، تلاش آن 58 درصد بیشتر از مطالب شبیه میباشد. در چنین وضعیت یوزرها به مکان برگشت به نتیجه ها کاوش، عشق و علاقه بیشتری به مطالعه آن مقاله پیدا می نمایند. در فیض آن را با احتمال بیشتری با دوستان خویش به اشتراک میگذارند.

 

با اینکه شبکه‌های‌اجتماعی تاثیر مستقیمی بر روی مرتبه بندی وب سایت ها ندارند، البته هر چه یک مقاله بیشتر به اشتراک نهاده خواهد شد، امکان کسب بک پیوند طبیعی بیشتری خواهد داشت و همان گونه که میدانید، بک لینک و پیوند ها از فاکتورهای موءثر در سکو بندی هستند.

 

3. لغت ها کلیدی را در تگ های هدر به عمل ببرید

با اینکه هدرها به اندازه کسب بک پیوند از وب سایت های دارای اعتبار در seo موءثر نیستند، البته گوگل همچنان به آن ها دقت کرده و از محتوای متنی آنان در سکو بندی به کار گیری می نماید.

 

از‌آنجا که گوگل به‌این نصیب اعتنا می نماید، پس به فعالیت بردن لغت ها کلیدی در تگ های هدر، کاری گرانبها میباشد. این موضوع به این مضمون‌ وجود ندارد که به صورت افراطی و اسپم مبادرت به این عمل نمایید.

 

در شرایطی‌که توجه نمائید بخش اعظمی از تگ های هدر در همین مقاله دربرگیرنده لغت ها کلیدی می باشند، البته در تمامی آنان نیست. صفحه های وب سایت شما باید در صدر خوانا بوده و به طور طبیعی در تیترهای آن از لغت ها کلیدی مستعمل باشد.

 

غرض شما باید سئو هدینگ ها برای یوزرها باشد و در حق تقدم بعدی موتورهای کاوش را در حیث داشته باشید. هیچگاه تجربه کاربری را قربانی موتورهای کاوش نکنید. سئوکارهای ماهر میدانند که تجربه کاربری قدرتمند به معنای seo کارکشته میباشد.