سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساخت سایت ریسپانسیو

 

ساخت سایت ریسپانسیو  که همینطور به طراحی وب عکس العمل گرا نیز دارای شهرت میباشد به اینترنت طراحی سایت در مشهد می‌گویند که پباده سازی آن به طوری باشد که در همه دیوایس ها و سایز های گوناگون کاغذ اکران در توان مناسبی تارنما را به اکران بگذارد تا مخاطب بازدید کننده سایت بتواند از حداکثر تجهیزات جان دار در وبسایت استعمال کند. این مسئه به طور کامل به نوع ساخت سایت بر می شود و طراح سایت بایستی با در حیث به چنگ آوردن این مسائل، یک وبسایت مطلوب را پباده سازی نماید.

 

پیشنهاد می‌کنیم مسلما پادکست ذیل را گوش دهید تا با برخی از مزایای طراحی وب سایت ریسپانسیو آشنا گردید.

 

پخش‌کننده صوت

 

00:00

00:00

 

برای ارتقا یا این که کاهش صدا از کلیدهای بالا و ذیل استعمال فرمایید.

تارنما دارای شهرت w3schools ساخت سایت ریسپانسیو یا این که پباده سازی عکس العمل گرا را این سیرتکامل تعریف و تمجید نموده است: ساخت سایت ریسپانسیو عملیاتی میباشد که با لهجه های اپ نویسی HTML و CSS انجام میشود تا اجزای ورقه بصورت خود کار تغییر‌و تحول سایز، پنهان، کوچک یا این که پهناور شوند تا در همگی دستگاه ها به نیکی چشم شوند (دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه).

 

در تعدادی سال قبلی یوزرها تلفن های هوشمند و تبلت ها انقدر رویش قابل مراعات ای داشتند که مطابق با آمار ها نشان می‌دهد بیش تر از هفتاد درصد صفحه های اینترنت از روش دیوایس های موبایلی گشوده می گردند. هر یک‌سری که‌این آمار برای کسب و فعالیت های متعدد یه خرده متعدد میباشد بعنوان نمونه درباره ی طراحی وب برای کمپانی شاید در قیاس با ساخت سایت های فروشگاهی این آمار کمتر باشد و مخاطبان وب سایت هایی مثل کمپانی پتروشیمی با دستگاه های سنتی و کامپیوتر دسکتاپ بیشتر از تلفن همراه باشند. البته مجموعاَ معدل را در حیث می‌گیریم و پر‌نور میباشد که طراحی وب ریسپانسیو اهمیت فوق العاده دارااست و روز آپ دیت بیشتر خم شود.

 

گونه های طراحی وب سایت واکنشگرا

در پیشین که همگی دستگاه ها سایز صفحه ها اکران مشابهی داشتند و نیازی برای مباحث طراحی وب سایت ریسپانسیو نبود، رفته رفته که تلفن های یاروهمدم به صحنه آمدند در شیت اکران کوچکشان بازدهی قابل قبولی نداشتند و یوزرها ناچار به بزرگ نمایی می شدند و در شرایط صد در صد کلیه چیز ریز و کوچک بود و به رنج می توانستند وبگردی نمایند.

 

به تدریج طراحان وبسایت به تامل افتاند که ظاهری متعدد برای گوشی ها پباده سازی نمایند و طراحی وب سایت را در دو ورژن جدا از هم انجام بدهند. این شیوه نیز معایبی داشت که از همگی مهمتر وسعت عمل ساخت سایت را در حدود دو برابر میکرد.

 

پس در لحاظ داشته باشید که ساخت سایت موبایلی با ساخت سایت عکس العمل گرا گوناگون میباشد، در طراحی وب اختصاصی گوشی، تارنما به صورتی پباده سازی میگردد که زمانی در تلفن همراه یا این که تلفن های هوشمند وبسایت را گشوده کردید به طور کامل پباده سازی متفاوتی را داشته باشید. درین شیوه حتی می‌تواند تماما پباده سازی ویژه تلفن همراه با ساخت وب سایت ویژه دسکتاپ مختلف باشد و هر یک از المان ها و چینش متفاوتی برخوردار باشند.

 

البته در پباده سازی ریسپانسیو به عبارتی پباده سازی را خوا‌هیم داشت در حدی که دکوراسیون آنها مختلف باشد، ممکن میباشد بعضی از موادسازنده در گوشی بدون نقص پنهان باشد و در ورقه قابل مشاهده نباشند. برخی دیگر به عنوان مثال بصورت پایین هم اکران داده شوند که در ورژن دسکتاپ در کنار هم قرار داشته اند و مورد ها دیگری مانند رنگ ها و تصاویر هم می‌توانند در صفحه ها گوناگون تفکیک شوند و متعدد باشند.

 

ساخت وب سایت ریسپانسیو

مدام پیرو نیاز یوزرها متد های جدیدی برای راحتی بیشتر تولید می گردد، این مورد هم برای ایجاد کنندگان و هم برای مصرف کنندگان دربرگیرنده میشود. اینجا بود که ساخت سایت عکس العمل گرا یا این که ریسپانسیو در ادامه این ایرادات مطرح شد. به صورتی که ساخت وب سایت صرفا یکبار انجام می‌شود اما به نحوی که با به کارگیری از به عبارتی پباده سازی نخستین وبسایت برای سایز های گوناگون شیت اکران به کارگیری می توان به شکلی که برای مثال مورد های مو جود در سایت، در یک کاغذ اکران با پهنا تصویر بیشتر از 800  پیکسل به طوری به اکران نهاده خواهد شد که مطابق با آن سایز شایسته ترین تصویر و تلاش را مهیا کند.

 

همین نمایش می‌تواند برای برگه اکران هایی با پهنا بیشتر از 400 پیکسل نیز پباده سازی خواهد شد. دراین‌صورت در بین سایز های 400 تا 800 پیکسل وب سایت به طور متبوع طراح به اکران نهاده میشود و فراتر از 800 پیکسل نیز جور دیگری وبسایت مشاهده میشود. برای همگی سایز ها بایستی این پیشبینی ها صورت پذیرد و مرحله مرحله کد های مربوطه نوشته گردد و به اصطلاح طرز اکران را برای سایز های متفاوت محدود کرد.

 

در شرایطی که کاربری یک سایتی بسیار خاص باشد، کمپانی طراحی وب سایت میتواند برای بخش اعظمی از صفحه ها متفاوت این پباده سازی را متناسب نماید و بر روی تک تک دیوایس ها تهیه و تنظیم کند حتی با اختلاف های کوچک، از جمله هر 100 پیکسل که شیت بزرگتر گردد یک پیش گویی در حیث گرفته گردد تا نهایتا برای مانیتور های رزولیشن بالا مانند 1920 پیکسل پیکربندی انجام شود و نرم‌افزار نویسی گردد.