سفارش تبلیغ
صبا ویژن

jquery چه میباشد؟

 

jquery چه می‌باشد؟

کلیه چیز درخصوص jquery

کتابخانه jquery باعث میشود پیچیدگی های کدنویسی کمتر خواهد شد. شما به امداد این فولدر کتابخانه ای می‌توانید یک‌سری خط کد طراحی سایت در مشهد  را که برای انجام فعالیت مشخصی می بایست نوشته خواهد شد, در خطوط کوتاه تری خلاصه نمایید.این عمل سبب ساز می‌شود شما کدی مدل خیس داشته باشید که تایپ کردن آن نیز بسیار راحت خیس میباشد.  شاید برای شما  پرسش باشد که jquery چه‌گونه میتواند به شما در خلاصه کردن کدهایتان یاری دهد؟              در جواب می بایست ذکر کرد که jquery مانند یک لهجه کد گذاری شده‌است. برای مثال شما برای امنیت بیشتر ممکن میباشد مطالب اساسی خویش را با زبانی رمز گذاری گردیده منتقل فرمائید, یعنی شما برای لغات و حروف از نماد ها و آرم هایی به کار گیری فرمایید که از دید ظاهری حتی ممکن میباشد بی معنا به لحاظ بیایند. در jquery  نیز چنین اتفاقی افتاده و برای قطعه کدهای متفاوت از عباراتی اختصاری که نشان دهنده آن قطعه کد میباشد به کار گیری میگردد. نکته حائض اهمیت این میباشد که ما نمیتوانیم jquery را به تنهایی یک گویش در لحاظ بگیریم که از خلاصه شدن گویش دیگری به وجود آمده میباشد چراکه همان طور که در شرایطی که شما طریق خویش برای رمز گذاری های مطلبتان در دست سایرافراد قرار ندهید آنان قدرتمند نخواهند بود که مقاله شمارا بفهمند. چنانچه jquery را سوای javascript به فعالیت ببریم در واقع مرورگر ها حاذق به بازیابی کدهای مهم و تلاوت آنها نخواهند بود.

خصوصیت های اصلی jquery :

این کتابخانه ابزاری کارکشته برای javascript به حساب آورده می شود و یادگیری آن نیز اسان میباشد.

javascript از دید سازش با مرورگرهای گوناگون خیلی کار کشته وجود ندارد ولی وجود این کتابخانه باعث گردیده تا این نقص‌ رفع گردد.

با استعمال از فراخوانی زنجیره ای این کتابخانه میتوانید تعدادی کد را فقط در یک خط و به طور مختصر بنویسید و کد مدل تری را داشته باشید.

از jquery برای چه تغییراتی در شیت به کارگیری می‌گردد؟ هنگامی صحبت از ساخت تغییرات در برگه تارنما می توان به حافظه css می‌افتیم البته در‌صورتی‌که بخواهیم طبق حیث مخاطب یا این که بعداز ذریافت اطلاعاتی از استفاده کننده تغییرات را تولید کنیم می بایست از javascript و کتابخانه ها و ابزار های ان به کار گیری کنیم.    مثلا برای حذف کردن تگ خاصی از برگه یا این که جا زدن عکس و تگ های تازه هنگام کلیک کردن استفاده کننده, قادر خواهیم بود از این کتابخانه به کار گیری کنیم.

طرز افزودن jquery به صفحه های وب سایت:

شما میتوانید به دو روش این کتابخانه را به صفحه های خویش اضافه فرمائید. 1)کتابخانه jquery را از وب سایت jquery.com دانلود و به صفحه ها html خویش لینک و پیوند بزنید. درین وبسایت دو ورژن از این کتابخانه برای دانلود مو جود میباشد: *ورژن development :  از این فولدر هنگام پباده سازی صفحه ها وب سایت استعمال می توان به همین استدلال این ورژن فشرده سازی و کوچک نشده میباشد و قابل تلاوت میباشد. *ورژن production : این ورژن برای صفحاتی میباشد که مرحله پباده سازی را مجموع کرده و برروی وب قرار دارا‌هستند به همین برهان این پوشه فشرده سازی و کوچک شده‌است . زمانی که پوشه متبوع خویش را دانلود کردید بوسیله قطعه کد html تحت که در نصیب head قرار می‌گیرد با دادن ادرس پوشه می‌توانید این کتابخانه را به کاغذ خویش وصل فرمائید.  2) می‌توانید از CDN برای اتصال jquery به صفحه ها خویش به کارگیری فرمائید: در شرایطی‌که شما مایل به دانلود و مراقبت این کتابخانه نیستید میتوانید از یکی‌از دو کد پایین به کارگیری نمایید.(این دو کد فرق خاصی با یکدیگر ندارند و زیرا هم سایت گوگل و هم مایکروسافت این کتابخانه را برروی هاست خوددارند می‌توانید از هریک از دو قطعه کد ذیل به کارگیری نمایید.)

 google cdn

 

 microsoft cdn

 

عیب گیری و ارزیابی jquery

 طبق نمودار بالا که ترازو به کار گیری از کتابخانه های متعدد javascript در صفحه های اینترنت را نشان می‌دهد . رنگ ابی که بیشترین به کار گیری را به خویش تخصیص داده در واقع همین پوشه کتابخانه ای jquery میباشد .در میان 10هزار تارنما برتر وب , 65? آن‌ها از این پوشه کتابخانه ای استعمال کردند که‌این نشان از محبوبیت این کتابخانه میباشد. ولی ایراداتی که بدین فولدر کتابخانه ای وارداتی میباشد مرتبط با سال نشر آن میباشد. همان گونه که گذشته خیس گفتیم ورژن اول این کتابخانه سال 2006 یعنی 13 سال پیش منتشر شد.در واقع این کتابخانه برای نیاز های آن مقطع پباده سازی گردیده و امروزه پیشرفت دیگر کتابخانه ها و نیز تجهیزات تازه css3 بعضا از کاربرد های jquery را ساپورت کرده و در فیض الزام برای به کار گیری از این کتابخانه را کاهش دادند. مثلا از این کتابخانه برای تولید برنامه خردسالان ها به کار گیری میشد که فعلا با استعمال از css3 که به نیکی بوسیله مرورگرها ساپورت میگردد, این نیاز به jquery از فی مابین رفته میباشد.