سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماد اعتماد الکترونیکی چیست؟

 

علامت اعتماد الکترونیکی چه است؟

آرم اعتماد الکترونیکی به‌تیتر مجوزی برای کسب‌و‌شغل های اینترنتی میباشد و دکان‌های اینترنتی برای رسمی کردن طراحی سایت در مشهد  عمل‌های خویش به طبع می بایست نسبت به دریافت آن مبادرت نمایند. علامت اعتماد الکترونیکی نماد‌ای میباشد که از طرف راءس گسترش تجارت الکترونیکی به دکان‌های اینترنتی دارای اعتبار داده میگردد. مغازه‌های اینترنتی وب سایت‌هایی میباشند که شرح مختصری از فرآورده یا این که سرویس ها خویش را به یوزرها نشان می دهند و مخاطب با پرداخت کردن هزینه‌ی مورد نیاز به وسیله درگاه‌های پرداخت اینترنتی می تواند از سرویس ها متبوع خویش منفعت‌مند گردد. از آنجایی که مراحل خرید و تحویل فرآورده به طور مجازی انجام میشود، به این ترتیب مخاطب بایستی قبل از مبادرت کردن به خرید از صدق خدماتی که مغازه اینترنتی ارائه میدهد اطمینان نتایج نماید و اینجاست که اهمیت علامت الکترونیکی اعتماد معنی پیدا می‌نماید. این علامت بعداز محاسبه اینترنت‌تارنما و احراز نام‌و‌نشان صاحب واقعی یا این که حقوقی و با مقصود اعلام صلاحیت مغازه‌ اینترنتی به بازه زمانی 1 سال به مالک آن داده می گردد.

استفاده کننده با کلیک کردن روی نشانه الکترونیکی که نشان آن معمولا در ورقه‌ی اساسی وبسایت درج شده‌است قادر است به اطلاعاتی دربرگیرنده نشانی وبسایت، شرایط آرم (تاریخ اعتبار آن)، نشانی کمپانی، تلفن و پست الکترونیکی دکان دسترسی داشته باشد. درصورتی‌که حالت آرم دارای اعتبار باشد یعنی کار‌های اینترنت‌تارنما رسمی میباشد و مخاطب می تواند با اطمینان خیال و خاطر از دکان متبوع خرید نماید. فراموش نکنید که علامت اعتماد الکترونیکی دارای اعتبار می بایست قابلیت و امکان کلیک شدن را داشته باشد. بعضا از وبسایت‌هایی که قصد کلاه‌برداری دارا‌هستند صرفا از تصویر این نشانه استعمال می‌نمایند که‌این عمل غیر قانونی بوده و ممنوع میباشد. افزون بر آن شما با داخل شدن به تارنما اینماد و آن گاه تعیین لیست کسب‌و‌شغل های دارنده نشانه الکترونیکی، به کاغذ‌ای هدایت خواهید شد که با وارد کردن نشانی دامنه می توانید حالت نشانه وب سایت را ملاحظه کنید. به این ترتیب برای اخذ آرم اعتماد الکترونیکی درج IP کفاف نمی دهد و مسلما بایستی دامنه‌ی تثبیت گردیده داشته باشید.

 

گونه های علامت اعتماد الکترونیکی

نشانه اعتماد الکترونیکی اکنون به 2 نوع تقسیم‌بندی میشود:

 

آرم دایم یک ستاره: این آرم پس از تثبیت‌اسم و نظارت اینترنت‌تارنما به وسیله راس توسعه و گسترش تجارت الکترونیکی در شکل دارا بودن چندین از معیارها به اینترنت‌تارنما داده می گردد.

علامت دایم دو ستاره: وضعیت ما یحتاج جهت دریافت آرم دو ستاره با نشانه یک ستاره یکسان میباشد و صرفا تفاوت آن این میباشد که مغازه اینترنتی درخواست کننده این علامت می بایست از سند امنیت SSL استعمال نموده باشد. پروتکل SSL یک استاندارد اینترنت میباشد که طی آن داده ها دربین استفاده کننده و اینترنت‌وب سایت به‌شکل کد گردیده مبادله می گردند و قابل بازیابی نیستند.