سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی پلاگین Weather Atlas Widget

 

یکی مواقعی که اینترنت‌وبسایت‌های متعدد به عنوان مثال اینترنت‌وب سایت‌های خبری به آن عشق و علاقه دارا‌هستند، طراحی سایت در مشهد  اکران شرایط جوی‌بار و دما در اینترنت‌وب سایت میباشد. خوشبختانه در وردپرس برای بیشتر تجهیزات موردنیاز وبمسترها پلاگین‌های گوناگون آن هم به طور بدون پول پباده سازی شده‌است. دراین باره هم شما به راحتی به امداد یک پلاگین اکران شرایط آب و هوا می توانید داده ها جوی بار را در اینترنت‌وب سایت خویش به اکران بگذارید.

 

درین نوشته‌علمی ما به معرفی یک پلاگین‌ی مدل و بی آلایش برای اکران آب‌وهوا میرویم که از شهرهای جمهوری اسلامی ایران هم پشتیبانی می‌نماید.

 

معرفی پلاگین Weather Atlas Widget

با نصب این افزونه، شما دارنده یک ویجت قادر خواهید بود که می توانید پیکربندی متفاوت را برای اکران آب‌ و هوا در وردپرس اعمال نمایید.

 

این افزونه می‌تواند ترازو دما، حالت جوی بار، سرعت وزش باد، ترازو رطوبت هوا و… را اکران دهد. از قسمت پیکربندی این ویجت میتوانید هر اطلاعاتی را که نیاز دارید فعال نمائید.

 

از سایر امکان‌های آن می‌قدرت به فردی سازی استایل‌ها اشاره نمود. این پلاگین به شما اذن می دهد استایل‌های ظاهری مثل سایز فونت و رنگ نوشته‌ها را تغییر‌و تحول دهید تا ظواهر افزونه با اینترنت‌تارنما شما مطابقت داشته باشد.

 

یک کدام از شایسته ترین نکات این افزونه دارا بودن شورت کد میباشد. شما به یاری یک شورت کد میتوانید موقعیت جویبار را در هرجایی از وبسایت که دوست دارید به اکران در آورید.

 

طریق فعالیت با افزونه Weather Atlas Widget

نخست این پلاگین را از مخزن وردپرس یا این که از روش دکمه‌ی تحت دانلود فرمائید و مانند بقیه پلاگین‌ها نصب و فعال فرمائید.

 

دانلود پلاگین

با فعال‌ساز‌ی این افزونه هیچ تنظیماتی در اینترنت‌وبسایت شما ساخت و ساز نخواهد شد. زیرا همه فرآیند در ویجت نهادینه شده‌است. برای اکران حالت جوی بار و پیکربندی آن یکی دو طریق تحت را گزینش کرده و اجرا فرمایید.

 

شیوه اولیه ) اکران شرایط آب و هوا به یاری ویجت

وارد نصیب اکران -> ابزارک‌ها گردید و ابزارکی به اسم Weather Atlas Widget را پیدا نمایید. می توانید این ابزارک را در هر بخشی که قالب شما از ویجت‌ها پشتیبانی می‌نماید فعال کنید.

 

پیکربندی این ابزارک به شرح پایین میباشد:

 

Location

 

درین نصیب نام شهر متبوع خویش را وارد فرمائید تا پلاگین کد شهر را پیدا نماید. اسم شهر می بایست به لاتین وارد خواهد شد.

 

Settings

در قسمت Units واحد اندازه‌گیری را معین نمائید. آن را روی C (سلسیوس) بگذارید.

 

Appearance

 

Layout: ظواهر اکران به طور عمودی باشد یا این که افقی؟

Font size: برای عظیم یا این که کوچک‌خیس کردن داده ها در وب سایت فونت سایز را تغییر‌و تحول دهید.

Background color: رنگ پس‌قضیه‌ای که مدنظر شماست را گزینش نمائید.

Text color: رنگ نوشته های متن را تغییر تحول دهید.

 

Display

Heading برای قسمت اکران داده ها آب و هوا یک تیتر بنویسید.

Header: اسم شهر خویش را در اینجا به فارسی وارد نمایید.

 

Current Condition

 

آیتم اولیه برای اکران ساعت طلوع و غروب آفتاب میباشد و مورد‌ی دوم برای اکران سرعت باد، رطوبت، فشار و… میباشد که می توانید آنها را فعال یا این که غیرفعال نمائید.

 

Hourly forecast

این آیتم برای اکران پیش‌بینی ساعتی موقعیت جوی‌بار میباشد. در صورتیکه آن را روی Hide قرار دهید، اکران پیش‌بینی حالت آب و هوا غیرفعال می‌گردد. در آیتم‌های سپس میتوانید این قابلیت را برای برهه زمانی‌های هنگامی متعدد فعال فرمایید.

 

Daily Forcast

پیش‌بیینی موقعیت آب و هوا برای یک‌سری روز آینده فعال باشد؟ در شرایطی‌که می خواهید آن را غیرفعال فرمائید آیتم‌ی hide را گزینش نمائید. بعداز انجام پیکربندی این موردها را ذخیره فرمایید.

 

 

طرز دوم – اکران شرایط آب و هوا با به کارگیری از شورت کد

شورت کد این پلاگین دارنده پیکربندی مختلفی میباشد که برای محاسبه آن بایستی وارد نصیب اکران-> ابزارک‌ها در پنل وردپرس گردید. ویجت Weather Atlas Widget را فعلاً فعال نمایید و روی آیتم‌ی shortcode – all options کلیک نمایید.

 

 

در‌این نصیب لیستی از آپشن‌ها قابل به کار گیری در شورت کد قابل مشاهده میباشد. برای مثال اینجانب شورت کد تحت را ساخت و ساز کرده‌ام: