سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه تعامل (engagement) کاربران در سایت را بالا ببریم؟

 

به چه شکل تعامل (engagement) یوزرها در تارنما را بالا ببریم؟

بلاگ  بازاریابی اینترنتی

دوست دارید بازدید کننده‌های صفحه های وب سایت و رسانه‌هایتان، در‌حد یک تماشاگر باقی بمانند یااینکه آن‌ها هم طراحی سایت در مشهد به میانه میدان بیایند و بازی نمایند؟! ترجیح می‌دهید خیلی ریز گشتی در تارنما بزنند و از آن بیرون شوند؛ یااینکه با سرگرم شدن، بازه بیشتری روی آن بمانند؟!

 

حتی گوگل هم موردها دوم را بیشتر می‌پسندد؛ اینکه بخواهید صرفا از روش ورودی به دست آوردن برای تارنما‌تان، به رتب? نیکی برسید، به‌تنهایی وجود ندارد! این ترافیک ورودی هنگامی باارزش میباشد که گوگل حضور فعال آنها‌را ببیند. چه‌طور؟ برای مثال ببیند که یوزرها در وبسایت شما کامنت میگذارند، آن را لایک یا این که به اشتراک می گذارند. گوگل هم که می‌بیند شما یوزرها را سرگرم خویش کرده‌اید، میگوید به طبع وب سایت یا این که شیت‌ای از آن قیمت تعامل داشته میباشد؛ پس رتب? خیر و خوبی به وی میدهم.

 

شما به‌تیتر فروشنده یا این که مالک یک کسب و فعالیت، وقتی می توانید مخاطب را به خریدار و خریدار را به مشتری تبدیل نمایید، که رابط? محکمی با وی برقرار نمائید. \"نرخ تعامل یا این که اینگیجمنت (Engagement)\" یکی موضوعات اصلی در کسب و شغل های اینترنتی میباشد که میخواهیم راجع‌به آن سخن کنیم. در‌این نوشته‌علمی در زمینه‌ی آن سخن کنیم. شاید بیشتر آن را در کانال‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شنیده باشید (در مقال? 10+1 فوت‌و‌فن‌ برای ارتقاء فروش در اینستاگرام در امر آن کلام کرده‌ایم.) ؛ البته شرایط کنونی اینجانب می خواهم اهمیت آن در وبسایت را تحلیل کرده و طرق ساخت‌و‌ساز و ارتقا آن را به شما یادگرفتن دهم. 

 

 

 

پیش از آغاز نکات آموزشی بهتر میباشد مقداری ظریف‌خیس با معنا تعامل آشنا شویم:

 

تعامل یا این که اینگیجمنت (Engagement) چه می باشد؟

در کل، کلمه اینگیجمنت در دنیای بازاریابی دیجیتال، به معنای رابطه مداوم بین مخاطب و کسب‌ و عمل اینترنتی میباشد. البته در‌حالتی که دنبال مفهوم ظریف‌خیس آن باشیم، می بایست نخستین بستر آیتم نظرمان را تعیین کنیم. تحت عنوان مثال:

 

خواسته از تعامل مخاطب در کانال اجتماعی مثل اینستاگرام، لایک کردن، کامنت گذاشتن و به اشتراک گذاری (share) محتوای آن میباشد. البته در دنیای اینترنت‌، خواسته از تعامل مخاطب؛ اشتراک گذاری، کامنت گذاشتن، یاری به کامل شدن محتوا، اشتراک در وبسایت، تماس، کمپانی در سوال و جواب و... میباشد.

 

در غایت بهتر میباشد تعامل یا این که به عبارتی اینگیجمنت را اینطور در ذهنمان حک کنیم: \"ساخت‌و‌ساز یک ارتباط با مخاطبان در کنار تعهد آنان به ما.\" این یعنی بتوانیم با محتوا و دیگر کار‌های‌مان، کاری کنیم که یوزرها در مقابل آن فعالیتی از خویش نشان دهند و با ما رابطه مجاورت‌تری برقرار نمایند. و نرخ تعامل یا این که Engagement Rate یعنی نسبت عده ای که در وب سایت شما فعالیتی کرده‌اند به مجموع تعداد بازدید کنندگان آن.

 

حال که فهمیدیم اینگیجمنت چه است، ببینیم به هیچ عنوان چرا برایمان اساسی میباشد؟! 

 

 

 

به هیچ وجه چرا تعامل مخاطب اینقدر اساسی میباشد؟

چندبار گردیده که سوای آشنایی یک کسب‌وکار، پول و اعتمادتان را با خاطر ریلکس در اختیارشان بگذارید؟ صراحت دارد که شما یک فرآورده را سوای داشتن هیچ رابطه و تعامل پیشین با این وبسایت، از آنان خریده‌اید، البته شما اصولا به حامی تعامل یوزرها دیگرِ تارنما این عمل را کرده‌اید! یعنی شما با شنیدن اسم وب سایت از دیگر افراد، با مطالعه نظرها یوزرها در تارنما و حتی شاید دیدن تعداد لایک پست‌هایشان در اینستاگرام، قانع به خرید از آن ها گردیده‌اید.

 

درحال حاضر که حرف از ایده ها یوزرها و تدثیر آن روی مشتری شد، مسلما مطالع? دو مقال? پایین را در نرم افزار آینده خویش (به عنوان مثال پس از اتمام این نوشته‌علمی!) قرار دهید:

 

اهمیت فوق‌العاد? نظرها آنلاین یوزرها + 4 ترفند

با روانشناسی مشتری به قلب و ذهن وی نفود فرمایید

پس در شرایطی‌که بخواهیم عوارض اهمیت تعامل یا این که اینگیجمنت را بگوییم، در سه گزینه پایین خلاصه می‌گردد:

 

قابلیت و امکان تبدیل کاربری که درگیرش کرده‌اید بالا می‌رود

قابلیت و امکان جذب و تبدیل یوزرها دیگری که تعامل اشخاص دیگر در وب سایت شما‌را چشم‌اند، بیشتر می‌گردد

وجود تعامل در وب سایت، در بهینه سازی تأثیر مثبتی دارااست و وبسایت‌تان رتب? بهتری خواهد گرفت.

خب، هم اکنون که فهمیدید اینگیجمنت چه می‌باشد و چرا اهمیت داراست، در شرایطی که برای تولید و ارتقاء آن ترغیب گردیده‌اید، پیرو با اینجانب یاور باشید، تا راهکارهای عملی آن را با هم خاطر بگیریم.