سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی افزونه Polylang

 

شاید تا به هم اکنون به سرتان زده باشد که وب سایت خویش را به یک وبسایت طراحی سایت در مشهد یک‌سری زبانه تبدیل نمائید و با افزودن لهجه‌های نو بازدیدکنندگان وبسایتتان را ارتقا دهید. در‌این نوشته‌ی‌علمی شیوه عملی کردن این ایده را به شما خوا‌هیم اعلام کرد. با ما یاور باشید. برای یکسری زبانه کردن تارنما در وردپرس پلاگین‌های زیادی وجود دارا هستند البته امروز قصد داریم با یک کدام از دوست داستنی‌ترین آن ها، یعنی پلاگین Polylang آشنا شویم.

 

 

معرفی پلاگین Polylang

این پلاگین به شما اذن می دهد تا ایده‌ی یک‌سری زبانه کردن تارنما در وردپرس را به راحتی عملی فرمایید.

 

با به کار گیری از این پلاگین میتوانید نوشته‌ها، شیت‌ها، دسته‌ها و برچسب‌ها را بطور معمول تولید نمایید و آن گاه بصورت دستی مساوی آن‌ها در گویش‌های دیگر را تمجید فرمایید.

 

ولی تعریف‌و‌تمجید مساوی لهجه‌های دیگر ازروی میل میباشد. یعنی در صورتیکه این مقادیر را وارد نکنید هم مشکلی پیش نمی‌آید.

 

مزایای پلاگین Polylang

می توانید از هرتعداد زبانی که می خواهید به کارگیری فرمائید.

پشتیبانی از گویش‌های RTL

امکان ترجمه نوشته‌ها، کاغذ‌ها، رسانه‌ها، دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها، فهرست‌ها، ابزارک‌ها و…

پشتیبانی از post type ها، custom taxonomy ها، پست‌های سنجاق گردیده، post format، RSS feed و مجموع ابزارک‌های پیشفرض وردپرس

قابلیت و امکان تعیین نوع url وب سایت در گویش‌های گوناگون

دسته‌بندی‌ها، برچسب‌ها و دیگر‌ متا‌های یک پست یا این که صفحه، بصورت اتوماتیک هنگام ترجمه آن پست یا این که کاغذ نسخه برداری می شوند.

یک لینک و پیوند تغییر‌و تحول گویش قابل فردی سازی را در قالب ابزارک و فهرست ارائه می دهد.

 

نکته: در صورتیکه پیش از این از پلاگین WPML برای وب سایت تعدادی زبانه خویش استعمال کرده‌اید و تصمیم گرفته‌اید که به Polylang مسافرت نمایید میتوانید از پلاگین WPML to Polylang به کار گیری فرمایید.

 

 

ترجمه اتومات

امکان ترجمه اتومات در هسته پلاگین Polylang نیست.

 

ولی در‌صورتی‌که میخواهید در وب سایت تعدادی زبانه شما محتوا بصورت اتومات و به وسیله خدمت‌های متفاوت ترجمه گردد. می توانید از پلاگین کمکی Lingotek Translation به کارگیری نمایید.

 

سایت پلاگین Polylang

یکی‌از مهم‌ترین مزایای این پلاگین داشتن یک سایت قانونی میباشد.

 

در‌این تارنما میتوانید به مستندات پلاگین Polylang دسترسی داشته باشید که هم برای یوزرها‌ معمولی و هم برای گسترش‌دهندگان بسیار موثر میباشد.