سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابط کاربری (UI) چیست؟

 

اولی خصوصیت اصلی هر گوشه و کنار و رابط کاربری این میباشد که استفاده کننده طراحی سایت در مشهد  بتواند به آسانی با آن رابطه برقرار نماید. امروزه در طراحی وب سایت نرم افزار و طراحی وب سایت ریسپانسیو آن هایی محبوبیت بیشتری دارا هستند که سرعت پاسخگویی بالایی به نیاز مخاطب داشته باشند.

 

تعریف‌و‌تمجید رابط کاربری (UI)

UI مخفف عبارت User Interface به معنای رابط کاربری می‌ باشد. در گفت و گو فناوری داده ها به هر چیزی که از روش فعل و انفعال با آن ، بتوان با شیت اکران کامپیوتر رابطه برقرار کرد رابط کاربری گفته می‌ خواهد شد.

 

یک رابط کاربری می‌ تواند تیم‌ ای از فرمان ها یا این که تصویر‌ ها باشد. در‌حالتی که که رابطه کاربری به طور فرمان باشد، این رابطه با درج امر ها بوسیله استفاده کننده شکل می‌ پذیرد و در حالتی که که رابط به طور تصویری باشد مخاطب با تعیین از بین یک‌سری آیتم با نرم افزار رابطه برقرار می‌ نماید.

 

رابط کاربری یکی‌از اصلی ‌ترین نصیب‌ های یک اپلیکیشن می‌ باشد، چرا‌که معلوم‌ کننده‌ ی سهولت یا این که دشواری یک نرم افزار جهت انجام مراحل لازم مخاطب میباشد. نوع بصری رابط کاربری که با تیتر GUIs شناخته می‌ گردد و مخفف عبارت Graphical User Interface میباشد متداول‌ ترین نوع رابط کاربری می ‌باشد که تعامل با نرم افزار را بسیار راحت و دیدنی می ‌سازد.

 

تمرکز طراحان رابط کاربری بیشتر بر پیش‌ بینی این موردها میباشد که استفاده کننده چه نیاز هایی ممکن میباشد داشته باشد و کارایی می‌ نمایند تا اطمینان نتیجه ها نمایند که رابط کاربری دارنده عناصری میباشد که دسترسی و دانستن آن ‌ها برای مخاطب سهل وآسان سر گروهی.

 

کلاً UI دربرگیرنده مفاهیمی زیرا پباده سازی تعاملی، پباده سازی بصری و معماری داده ها می ‌باشد.

 

تعیین موادسازنده رابط کاربری

پباده سازی رابط کاربری مطلوب در طراحی وب علاوه بر سرعت بخشیدن به مراحل انجام عمل و جلب رضایت مشتری سبب ساز صرفه‌ جویی در هزینه‌ های کلی نیز گردد. در کل موادسازنده رابط کاربری به طور پایین دسته ‌بندی می ‌شوند:

 

– در اختیار گرفتن‌ های ورودی:

دربرگیرنده دکمه‌ ها، فیلد‌ های متنی، نظارت ‌جعبه ‌ها، دکمه‌ های رادیویی، فیلد های داده و …

 

– قسمت‌ های ناوبری:

مشتمل بر اسلاید ‌ها، فیلد های کاوش، تگ ‌ها، آیکن‌ ها و …

 

– قسمت‌ های اطلاعاتی:

دربرگیرنده باکس ‌های پیام، نوار پیشرفت (Progress bar)، مطلع‌ سازی ‌ها و …

 

رابط کاربری آخرین ترکیبی از موادتشکیل دهنده فوق می‌ باشد. گزینش نوع موادسازنده و چگونگی استفاده آن ‌ها بسته به نوع رابط کاربری مختلف خواهد بود و دکورا سیون مطلوب موادتشکیل دهنده بسیار دارای اهمیت می‌ باشد.

 

سفارش گروپ طراحی صفحه : 14 ابزار پباده سازی UI و UX یا این که پباده سازی رابط کاربری و تجربه کاربری

 

نکاتی که می‌بایست در پباده سازی رابط کاربری مد لحاظ قرار گیرند

گزینش نوع و پروسه پباده سازی رابط کاربری به آشنایی طراح از استفاده کننده دربرگیرنده هدف ها یوزرها، مهارت ‌های آن ‌ها، ترجیحات و تمایلات آن‌ ها بستگی دارااست. با آشنایی کافی از یوزرها و در حیث تصاحب کردن مورد ها پایین می‌ قدرت رابط کاربری قابل قبولی پباده سازی کرد:

 

بی آلایش نگه‌داشتن رابط: شایسته ترین رابط کاربری رابطی میباشد که علاوه بر جامعیت تا حد ممکن معمولی باشد. حتی‌ المقدور می ‌بایست استعمال از موادسازنده گوناگون را کاهش بخشید.

پباده سازی هدفمند صفحه ها: بایستی در حیث داشت که ارتباط دربین گزینه‌ های یک کاغذ و ساختار محتوایی آن کاغذ بسیار دارای اهمیت می ‌باشد. جایگذاری درست گزینه ‌ها می‌ تواند دقت استفاده کننده را به مهمترین نقاط کاغذ جلب کرده و از هدر رفت وقت جلو گیری نماید.

به کار گیری استراتژیک از رنگ و بافت: با به کار گیری از رنگ و روشنایی و ناهمخوانی فی مابین آن‌ ها علاوه بر اینکه می ‌اقتدار اعتنا یوزرها را به بخشی جلب کرد می ‌اقتدار اعتنا آن ‌ها نسبت به قسمت ‌های غیر ضروری را کمرنگ کرد.

استعمال از تایپوگرافی مطلوب: به کار گیری از فونت مطلوب تأثیری متعددی در خوانایی محتوا دارااست. بولد کردن متن‌ها در مواقع لزوم، به کار گیری از سایز های متعدد فونت و … می‌ تواند تمرکز مخاطب هنگام مطالعه متن‌ها را ارتقاء دهد.

 

رابط کاربری در طراحی وب

ساخت وب سایت نیز همچون بقیه مفاهیم دنیای IT اصول و شرایطی دارااست که با در لحاظ به چنگ آوردن آن ‌ها می‌ اقتدار به فیض مطلوبی دست یافت. پباده سازی رابط کاربری مطلوب در سایت جزو اصلی ‌ترین پروسه پباده سازی یک سایت می ‌باشد. یک طراح رابط کاربری برای تارنما با به کار گیری از قابل انعطاف‌ افزار های گرافیکی مثل photoshop و illustrator ظواهر وب سایت را پباده سازی می ‌نماید و آنگاه با تبدیل آن ‌ها به کد ‌های Html، Css و … بر روی کانال وب قرار می‌ دهد.

 

امروزه نقش طراحان رابط کاربری در طراحی سایت‌ ها بسیار مؤثر می ‌باشد و اینترنت سایتی که ظواهر قابل قبولی نداشته باشد هر قدر هم محتوای قابل قبولی داشته باشد نمی‌ تواند آن‌ چنان که لایق میباشد در جلب اعتنا مساعد استفاده کننده خویش چیره باشد.

 

با پیشرفت فناوری اینترنت نحوه‌ های مختلفی برای پباده سازی رابط کاربری تاسیس شده است که بسته به نوع کاربری وبسایت و نیاز استفاده کننده گوناگون می ‌باشد.

 

همان گونه که تیتر شد یک رابط کاربری مطلوب برای وبسایت می ‌بایست زیبایی، آسانی و جامعیت را توامان با هم داشته باشد.

 

چرا UI اساسی میباشد؟

پباده سازی رابط کاربری قسمت مهمی از ساخت یک تجربه کاربری مثبت با یک کالا یا این که سرویس ها میباشد. بیشتر یوزرها گزینش می نمایند که آیا یک جنس یا این که سرویس ها را خیلی سریع بر پایه ی ظواهر پباده سازی و قابلیت و امکان دسترسی پباده سازی می نمایند.

 

مسئولیت مهم یک طراح ساخت واسطه هایی میباشد که مخاطب بسیار کارآمد و قابل به کار گیری دانسته. به همین برهان میباشد که طراحان در تلاشند تا نیاز های مخاطب را تماما فهم نمایند و قضیه ای را که در آن با فرآورده تعامل می‌یابد، تحقیق نمایند. یوزرها می بایست بتوانند در هنگام تعامل با مال ، هدف ها و وظایف خویش را در‌حد قابلیت سوای نیاز به انجام برسانند و همینطور از این تجربه لذت ببرند.

 

به عبارت بی آلایش ، یک رابط کاربری خوب اساسی میباشد بدین انگیزه که قادر است بازدید کنندگان بالقوه تارنما را به خریداران تبدیل نماید چون تعامل دربین استفاده کننده و تارنما شمارا سهل می نماید. اصل تمرکز UI روی زیبایی شناسی میباشد و قصد پیشرفت خوشگل شدن UI را دارااست و دایم در عملکرد میباشد تا استفاده کننده از UI راضی باشد.

 

پباده سازی UI در مقابل پباده سازی UX

اگرچه خصوصیت های بسیار مختلف،  UI خوب به UX فعالیت آمد یا این که تجربه مخاطب بستگی دارااست و بالعکس. برای تولید محصولی مؤثر و چیره، هر دو حوزه می بایست دارای انسجام و مطلوب باشند. زمانی که هر دو حیطه به خیر اجرا شوند ، سود جنس حقیقتاً شگفت انگیز و در دسترس میباشد.

 

یک طراح رابط کاربری مسئول بسط جنبه های بصری رابط کاربری میباشد. رابط مخاطب از جنبه های پباده سازی درست شده میباشد که به استفاده کننده قابلیت و امکان تعامل با یک خدمت یا این که کالا را می‌دهد. نگرانی اساسی یک طراح UI ، نگاه کلی و متاع آخری میباشد.

 

از طرف دیگر یک طراح UX شیوه کوشش رابط کاربری را توسعه و گسترش می‌دهد. گرفتاری مهم یک طراح UX این میباشد که چه گونه مخاطب با یک متاع رابطه برقرار می نماید و چه چیزی از تمام تجربه بیرون می‌گردد. در حین فرایند پباده سازی ، هر دو گروه معمولاً از مجاورت با هم همیاری می نمایند. همیاری و رابطه مداوم آن‌ها برای تولید یک رابط کاربری مؤثر ، بصری و جالب به لحاظ میرسد.

 

طراحان رابط کاربری کوشش می نمایند انتظارات یوزرها را پیش گویی نمایند ، به این ترتیب پژوهش ها پاره ای به دور اندیشی از مجموع مراحل امداد می نماید. آن ها می بایست راجع‌به گویش بصری تصمیم بگیرند که باعث به محتوا و کلاس نرم‌افزار در اکنون توسعه و گسترش باشد. آنان می‌توانند با درک کردن به ترجیحات و انتظارات استفاده کننده ، به پروسه فعالیت امداد نمایند. برای مثال ، پژوهش ها ممکن میباشد کشف نمایند که استفاده کننده مقصود گونه های جسورانه را نسبت به آرم های معین ترجیح میدهد.