سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدهای وضعیت رایج HTTP

 

اینترنت سرور هر درخواست HTTP که اخذ می نماید را با یک کد شرایط HTTP جواب دهی می کند. کد شرایط از سه تا ساخته شده و به پنج تیم متفاوت تقسیم می‌شود. تیم و یا این که کلاس این کدهای حالت به وسیله اولی رقم آنان به راحتی قابل تشخیص میباشند :

 

-          1xx : داده ها (Information)

 

-          2xx: برد (Success)

 

-          3xx: ارجاع (Redirection)

 

-          4xx: خطای سمت مخاطب (Client Error)

 

-          5xx: خطای سمت سرور (Server Error)

 

تمرکز اساسی این نوشته‌علمی برروی شناسایی کدهای خطای متداول HTTP و همینطور اعلام راهکارهای دارای ربط جهت رفع آنان می‌باشد. اعتنا داشته باشید که حالت و شرایط های گوناگونی است که منجر می‌گردد جواب اینترنت سرور به یک درخواست با کد خطای خاصی اکران داده خواهد شد البته در اینجا صرفا محتمل ترین عارضه ها درباره با کدهای نادرست و راهکارهای دارای ربط پوشش داده شود.

 

آنالیز خطای سمت مخاطب و سرور :

خطاهای سمت استفاده کننده یا این که کدهای حالت از 400 تا 499، طراحی سایت در مشهد  سود ی درخواست های HTTP می‌باشند که بوسیله قابل انعطاف افزارهای HTTP سمت مخاطب (مانند مرورگر اینترنت) ارسال میگردند. گرچه این دست از مشکلات به طور معمول مرتبط با طرف مخاطب میباشند البته دانایی از اینکه استفاده کننده با چه کد خطای مواجه شده‌است نیز به دلیل قابلیت و امکان سنجی رفع آن از روش تولید تغییرات در پیکربندی سرور، اثر گذار واقع گردد.

 

خطای های سمت سرور یا این که کدهای شرایط 500 تا 599 نیز وقتی اکران داده می گردند که مشکلی در پیکربندی اینترنت سرور وجود داشته و یا این که اینترنت سرور بضاعت و توان انجام درخواست مربوطه را ندارد.

 

راهکارهای کلی رفع اشتباهات مربوطه :

 

-          زمانیکه از مرورگر به دلیل آزمون اینترنت سرور استعمال می‌کنید، به خیال و خاطر داشته باشید که به طبع بعد از ساخت و ساز هرگونه تغییر‌و تحول در سرور به دلیل مشاهده فیض، مرورگر خویش را رفرش فرمائید.

 

-          قسمت لاگ جانور در سرور خویش را برای بدست آوردن داده ها بیشتر درباره با روش مواجه شدن سرور با درخواست های مربوطه محاسبه کنید. به صورت نمونه اینترنت سرورهایی مانند Apache و Nginx لاگ پوشه های دارای ربط را در دو فولدر به اسم های access.log و error.log تولید می کنند لذا با محاسبه بدون نقص این دو فولدر داده ها جامع و قابل قبولی کسب گردد.

 

-          به خیال و خاطر داشته باشید که تعاریف کدهای موقعیت HTTP بخشی از استانداردی می باشند که بوسیله قابل انعطاف افزارهای دارای ربط سمت سرور پیاده سازی گردیده اند. به این ترتیب کدهای وضعیتی که به اکران در میایند به چگونگی عکس العمل (مواجهه) اپلیکیشن دارای ارتباط در جهت سرور با خطای مربوطه بستگی خواهد داشت.

 

درحال حاضر با اعتنا به داده ها ارائه گردیده از کدهای موقعیت HTTP، میتوانیم نسبت به اعلام خطاهای متداول دراین مورد بپردازیم.

 

 

 

400 Bad Request :

این کد غلط نشان دهنده این آیتم میباشد که درخواست HTTP ارسال گردیده به سرور دارنده syntax صحیحی نمیباشد.

 

در پایین به بعضا از قوانینی که ممکن میباشد سبب ساز بروز این اشتباه خواهد شد اشاره می گردد :

 

-          کوکی سمت استفاده کننده مربوط به وبسایت از میان رفته میباشد.

 

-          درخواست ارسالی به جهت وجود خلل در مرورگر ناقص میباشد.

 

-          درخواست ارسالی به جهت به کار گیری از فرمت غلط در طول تایپ درخواست بوسیله استفاده کننده ناقص میباشد (به صورت نمونه زمانیکه از امر curl به صورت درست به کار گیری نشود)

 

 

 

401 Unauthorized :

این نادرست هنگامی فیس می‌دهد که کاربری فارغ از دور اندیشی از داده ها لاگین (اسم کاربری و راز عبور مربوطه) بخواهد به منبع یا این که کاغذ ای که به وسیله HTTP Authentication نگهداری گردیده دسترسی داشته باشد.

 

 

 

403 Forbidden :

به‌این معنا میباشد که درخواست دارای اعتبار و سوای وجود اختلال بوده (از جمله syntax  درخواست درست میباشد) اما سرور درخواست را به جهت اینکه مخاطب دسترسی های ما یحتاج به دلیل به کارگیری از منابع مربوطه ندارد، رد می نماید.

در زیر برخی از عوارض اساسی مواجه با این نادرست اعلام می‌گردد :

 

عدم ارائه دسترسی درست به پوشه : می بایست ارزیابی کرد که worker process  این سایت در سرور به چه کاربری تخصیص داده میباشد و آنگاه دسترسی موردنیاز (تلاوت، تایپ کردن و یا این که هردو) به فولدر و یا این که فلدر مربوطه به کاربری دارای ربط ارائه خواهد شد.

 

وجود فولدر .htaccess با پیکربندی اشتباه : از فولدر .htaccess می شود به جهت ساخت‌و‌ساز محدودیت های دسترسی به منابع خاص بهره برد لذا تحلیل وجود این پوشه و اطمینان از عدم تولید محدودیت دسترسی غلط در رفع این خلل موثر هست.

 

عدم وجود کاغذ پیش فرض : اگر شیت ی پیش فرض وجود نداشته یا این که تمجید نشده باشد و امکان Directory Browsing نیز فعال نباشد، اینترنت سرور خطای مربوطه را اکران خواهد بخشید لذا در‌این وضعیت برای رفع این اختلال می می بایست ورقه پیش فرض تعریف و تمجید نموده و یا این که امکان Directory Browsing فعال خواهد شد.

 

 

 

404 Not Found :

در این زمینه مخاطب کار کشته به برقرار رابطه با سرور می‌باشد اما شیت گزینه درخواست در مسیر مربوطه در سرور جان دار نیست. وضعیت متفاوتی برای اکران این اشتباه وجود داراست که در مواجهه با آن می اقتدار نکات زیر را دنبال نمود :

 

-          ممکن میباشد پیوند تثبیت گردیده در آیکونی که استفاده کننده برروی آن کلیک کرده است دارنده خطای تایپی باشد.

 

-          احتمال داراست مخاطب URL متبوع خویش را به خطا وارد نموده باشد.

 

-          در حالتی که پیش از این ورقه درخواستی در سرور جانور بوده و درحال حاضر جابجا و یا این که حذف گردیده باشد و یا این که در مسیر صحیحی در سرور قرار نگرفته باشد، بروز این نادرست محتمل خواهد بود.

 

-          ممکن میباشد دایرکتوری پیش فرض تارنما مربوطه در سرور به صدق تهیه و تنظیم نشده باشد.

 

-          قابلیت و امکان دارااست دسترسی Read و Execute به کاربری مربوط به worker process وب سایت مربوطه اعطاء نشده باشد.

 

-          در‌صورتی‌که نشانی کاغذ یا این که منبع مربوطه دربرگیرنده لینک و پیوند نمادین (symbolic link) هست می بایست پیکربندی مورد نیاز در اینترنت سرور جهت پشتیبانی از آن صورت بپذیرد. (به صورت نمونه چنانچه اینترنت سرور از پسوند iso پشتیبانی ننماید پیوند http://www.tajanweb.com/win.iso نیز قابل دستیابی نخواهد بود)

 

 

 

500 Internal Server Error

در معنای عدم توان سرور در انجام درخواست به جهت نامشخص است.  مهم‌ترین انگیزه بروز این اشتباه وجود پیکربندی خطا (به صورت نمونه محتوای غلط پوشه htaccess) و یا این که عدم نصب پکیجی (به صورت نمونه استعمال از PHP فارغ از نصب درست و بدون نقص آن) در سرور می‌باشد.

 

 

502 Bad Gateway

بدین مضمون‌ میباشد که سرور مربوطه یک Gateway یا این که Proxy سرور میباشد که با اعتنا به درخواستی که برای آن ارسال گردیده و پیکربندی ست گردیده برروی آن، قابلیت و امکان اخذ جواب دارای اعتبار از سرور پشتی (سرور backend - که مسئول اساسی پاسخگویی به درخواست ارسال شده‌است) را ندارد. درین حالت می اقتدار نکات زیر را چک نمود :

 

-          آیا سرور backend با ایراد مواجه میباشد ؟

 

-          آیا پراکسی سرور دارنده پیکربندی صحیحی به دلیل ارجاع درخواست به سرور پشتی می‌باشد؟

 

-          احتمال فساد کانال ی دارای ربط در میان سرور پراکسی و سرور پشتی به صحت نظارت گردیده و همینطور از گشوده بودن پورت های متبوع در هر دو سرور اطمینان نتایج گردد.

 

-          در‌حالتی که اینترنت برنامه مربوطه قرار میباشد برروی سوکتی خاص آیتم به کارگیری قرار گیرد، سرورها را به دلیل وجود پیکربندی درست درین ارتباط ارزیابی و از وجود پرمیشن های درست اطمینان نتایج کنید.

 

 

 

503 Service Unavailable

این غلط به‌این مفهوم میباشد که سرور دارنده توشه متعددی بوده (به اصطلاح overload گردیده) و یا این که در حالا تعمیر (maintenance) هست. در شرایطی‌که سرور درحال تعمیر نباشد، برهان بروز این غلط کمبود واحد سنجش منابع CPU و یا این که RAM و یا این که عدم ارائه جواز استعمال بیشتر از process و threads ها به یوزرها در سرور به دلیل انجام مراحل های درخواستی هست.

 

 

 

504 Gateway Timeout

بدین مفهوم میباشد که سرور مربوطه یک Gateway یا این که Proxy سرور میباشد که درخواست مربوطه را (با اعتنا به پیکربندی صورت گرفته ) به سرور پشتی متبوع ارسال نموده اما سرور backend در بیشنه هنگامی رقم خورده پاسخی نداده میباشد. این نقص‌ معمولاً در یک کدام از موقعیت پایین به وقوع می پیوندد :

 

-          رابطه کانال میان دو سرور ضعیف و نماید میباشد.

 

-          سرور پشتی به جهت عمکرد تحت بسیار نماید میباشد.

 

-          برهه زمانی timeout تمجید گردیده در سرور پشتی بسیار کوتاه میباشد