سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توسعه زبان برنامه نویسی

از جمله موسسه ها Uber ، Sony, Amazon و Autodesk از این گویش به کارگیری می نمایند. طراحی سایت در مشهد فریمورک های دوستداشتنی این گویش مانند Spark، Akka و Play نیز به کمپانی‌های متفاوت یاری می‌نمایند تا از این گویش برای گسترش اینترنت و چاره هایی برای رئیس داده های عظیم به کار گیری نمایند.
با وجود موسسات مطرحی که در ابتدا به آن اشاره شد، خیره کننده وجود ندارد که به صورت میانگین بیشتراز 120 هزار دلار به گسترش دهندگان لهجه جایگزین پرداخت میگردد. پس درصورتی که در‌پی شغل های دارای هیجان و یادگیری یک لهجه اپ نویسی کاربردی می‌باشید، Scala می بایست او‌لین تعیین شما باشد.
درصورتی که قرائت کتاب را دوست دارید، پس کتاب Scala for the Impatient از کی سی هورستمن کتاب پیشنهادی اینجانب به شما میباشد. اینجانب مدل اورا دوست دارم و بخش اعظمی از کتاب های او‌را خوانده ام. مانند سایر افراد، این کتاب همینطور مفاهیم مهم Scala را پوشش می‌دهد و به شما یاری می نماید تا سریع این گویش را خاطر بگیرید.
2.Kotlin
کاتلین در سال 2011 بوسیله JetBrains Team Blog (آفریننده IntelliJ IDEA ، PyCharm و بخش اعظمی دیگر از IDE های برتر) معرفی شد ولی بخش اعظمی از برنامه نویس ها در آن مدت توجهی به آن نکردند، البته هنگامی که گوگل این گویش را تحت عنوان لهجه قانونی بسط Android در Google IO 2017 اظهار‌کرد، دقت ها به آن جلب شد.
مانند Groovy و Scala، کاتلین نیز بر روی JVM اجرا میگردد و به بایت کد جاوا کامپایل می‌شود. شما می‌توانید در یک پروژه پیشین جاوا یا این که Android از کاتلین استعمال فرمائید و کلیه چیز خوب فعالیت خواهد کرد.
به این ترتیب چنانچه شما عشق مند به یادگیری گسترش Android میباشید، می‌خواهید اپلیکیشن خویش را از NullPointerException ایمن نمایید، می‌خواهید توابع خویش را تمیزتر بنویسید و از مزایای بخش اعظمی دیگر برخوردار گردید، می بایست Kotlin را در سال 2020 بیاموزید.
چنانچه قرائت کتاب را دوست دارید، Kotilin in Action چیزی میباشد که می‌توانید برای یادگیری این لهجه دنبال نمایید. این کتاب بسیار جامع میباشد و جزئیات اصلی را پوشش می دهد. همینطور میتوانید کل تمرینات و چاره های این کتاب را در سایت قانونی Kotlin که همینطور دارنده یک ویرایشگر آنلاین برای تمرین اپ های Kotlin میباشد، پیدا فرمایید.

3. Groovy
اینجانب در سال 2017 منظره Groovy را جستجو کردم و از این تجربه می‌توانم بیان‌کنم که هر گسترش دهنده جاوا می بایست Groovy را حافظه بگیرد. این لهجه با نحو مختصر و قادر خویش کامل کننده جاوا میباشد و دارنده خصوصیت های فوق العاده ای میباشد.
پس از یادگیری Groovy، فهمیدم که هرکاری را می توانم در 50 خط کد انجام دهم. این لهجه کدهای مورد نیاز برای انجام کاری را هنگام مقایسه با جاوا به صورت بدون شوخی کاهش میدهد و شایسته ترین نصیب Groovy جاوا بودن آن میباشد.
یک عامل یادگیری Groovy برای اینجانب فریمورک Spock بود، یک چارچوب مطلوب برای آزمایش ها واحد. این گویش انجام آزمایش های واحد در جاوا را بسیار معمولی خیس می نماید و همینطور آنچه JUnit ارائه میدهد را بسط می‌دهد.
و در صورتی هنوز قرائت کتاب را ترجیح می دهید، ایجاد Making Java Groovy کتابی میباشد که اینجانب سفارش می‌کنم. این کتاب به اینجانب امداد کرد که صرفا در تعدادی ساعت اسکریپت های Groovy را بنویسم. این کتابی بود که اینجانب هنگام آغاز فعالیت Groovy خواندم و آن‌گاه Groovy in Action را دنبال کردم.
در صورتی‌که شما عشق مند به ساخت و ساز بازی ها و اپلیکیشن های گوشی میباشید، Kotlin به شما امداد خواهد کرد و در صورتی می‌خواهید اپلیکیشن نویسی انجام دهید، Groovy گویش بسیار خیر و خوبی میباشد و در آزمایش واحد و ایجاد مورد ها اتوماسیون بسیار امداد می نماید. ازآنجاکه Groovy به جاوا کامپایل می‌گردد، به صورت موثری لهجه نرم افزار نویسی جاوا را کامل شدن می نماید.