سفارش تبلیغ
صبا ویژن

UI و UX در طراحی سایت؛ UI چیست؟

 

UI چه می باشد؟

 

شاید که عبارت UI را در اکثری از وب سایت ها و نوشته ها چشم باشید رابط کاربری  طراحی سایت در مشهد یا این که UI(User Interface) یعنی قسمتی از وب سایت شما که استفاده کننده آن را می بیند، یعنی قسمتی از وب سایت که وظیفه رابطه با مخاطب داراست در واقع به گویش بی آلایش خیس گرافیک تارنما، ظواهر آن، چیزی که به مخاطب نشان داده میشود مثل دکمه ها در یک تارنما، فرم ها، رنگ ها، متون، خودکار ها، عکس ها و … نصیب هایی از UI می باشند و مسلما نیازی وجود ندارد به بیان کردن اینکه UI تا چه اندازه اساسی میباشد!

 

او‌لین چیزی که قادر است حیث یوزرها را به خویش جلب نماید همین UI میباشد چنانچه شما این گزینه را دورازشوخی نگیرید مطلقا یوزرها شما تصور می نماید که با تولید ها یا این که کمپانی نیکی طرف نیستند زیرا یکی خصوصیت های یک کسب و کار خیر اعتنا به کل نکات میباشد تا وصال به کیفیتی استاندارد خویش شما آیا حاظرید به بازدید وبسایتی بپردازید که رنگ بندی آن شمارا اذیت می نماید؟

 

یا این که کلیه چیز در آن آشفته بنظر می‌رسد؟

 

یا این که اجزای تارنما با هم هماهنگ نباشد و همگی چیز شلخته بنظر بیاید این میتواند اعتماد شما‌را تحت عنوان یک مارک خوب به خویش جلب نماید؟

 

در شرایطی‌که میخواهید تارنما خیر و خوبی داشته باشید یکی اولی گام ها اعتنا به UI آن میباشد این بود تمجید مختصری از UI چه میباشد؟

 

در‌پی با ما یاور باشید

 

جهت تمجید UX چه میباشد؟

 

 

مثال ای از پباده سازی یک UI خوب

UI و UX در طراحی وب سایت؛ UX چه می باشد؟

در صورتی‌که بخواهیم صحیح قضاوت کنیم UX اساسی خیس از UI میباشد در ابتدا UI را تمجید کردیم

 

البته در اینجا نوبت میرسد به تعریف و تمجید UX، UX چه می‌باشد؟

 

نقش UX در طراحی وب چه است؟

 

چیزی که اساسی خیس از ظواهر تارنما شما میباشد در واقع تجربه ی کاربری میباشد(مخفف:UX  User Experince)

 

به لهجه خیلی بی آلایش تجربه ای که مخاطب از وب سایت شما کسب می نماید را UX می‌گویند در شرایطی‌که UI صورت اجزای سایت مثل دکمه ها را انتخاب می‌کرد UX طریق ی عمل آن‌ها‌را انتخاب می نماید مثل اینکه یک سایت بیهوده وقت شما‌را نگیرد، وب سایت از اطراف فردی شما و داده ها پرداختتان حفاظت نماید، دربرگیرنده نصیب ها مازاد نباشد، استفاده کننده بتواند در سریعترین و شایسته ترین شیوه نوع خدمتی که می‌خواهد را اخذ نماید آیا شما می‌توانید تحمل نمائید که یک سایت برای کاری کوچک یک‌سری دقیقه وقت بخواهد؟

 

آیا عصبی نمی گردید در شرایطی‌که بدانید مجموع هنگامی که صرف انجام کاری در یک تارنما کردید را بایستی مجدد انجام دهید؟

 

آیا وبسایتی را دوست دارید که در گوشی قابل مشاهده وجود ندارد؟

 

(در واقع بعضا سایت ها تنها مطلوب شیت اکران ها پهناور می باشند)

 

اینها مثال های کوچکی از یک UX بد در طراحی وب میباشد چنانچه شما بخواهید محصولی را از یک سایت بخرید قطعا دوست دارید اینکار سریع صورت پذیرد، قابلیت و امکان پیگیری باشد، امنیت داده ها کارت اعتباری شما تامین خواهد شد، عملیات خرید پیچید و نامفهوم نباشد و …

 

در حالتی که سایت خوب می‌خواهید UX در طراحی وب را بسیار بدون شوخی بگیرید حتی بیشتر از UI در ساخت وب سایت.