سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول طراحی کاربری یا UI چیست ؟

اصول پباده سازی کاربری یا این که UI چه می باشد ؟


پیش از این که به روند پباده سازی UI بپردازیم، می بایست ببینیم اصول نخستین UI چه می‌باشد . طراحی سایت در مشهد اصولی که یک طراح رشته‌ای هنگام اجرای پروژه آنان را در ذهن دارااست و رعایت می‌نماید.

پنج اصل مهم پباده سازی رابط کاربری یا این که UI از این قرارند:

رعایت ساختار

خواسته از رعایت ساختار این میباشد که رابط کاربری می بایست مقصود، معنی و سمت و سو داشته باشد. نظم و ساختاری پر‌نور و مشخص و معلوم، که یوزرها بتوانند آن را فهم و شعور نمایند و تشخیص بدهند. نباید چیزهای بی‌ربط را در کنار هم قرار بدهید. دسته‌بندی معین داشته باشید. در یک نگاه به متاع، مخاطب بایستی بتواند نصیب‌های متفاوت را تشخیص بدهد. می بایست بداند برای رفع هر مورد از نیازهای خویش به کدام قسمت مراجعه نماید.

بیشتر بخوانید :  تارنما منحصربه‌فرد
رعایت آسانی

تکنولوژی‌ها روز آپ تو دیت پیچیده‌خیس میگردند و در همین برهه زمانی، رقابت بر راز آسانی میباشد! از تلفن همراه‌های گوشی گرفته تا وبسایت‌های فروشگاهی، مثال‌ای چیره‌خیس میباشد که در پباده سازی UI آن اصل آسانی بیشتر رعایت گردیده باشد.

بایستی جنس را به سیرتکامل‌ای پباده سازی فرمائید که استفاده کننده به آسانی طرز استعمال از آن را بفهمد. شغل های پرتکرار و متداول می بایست به راحتی انجام شوند. مخاطب نباید برای انجام فرایندهای پیچیده، مسیر پیچیده‌ای در پیش رو داشته باشد. به عبارت دیگر، اهمیت ندارد تکنولوژی چقدر پیچیده میباشد، کاربری را سهل نگه دارید.

مطلقا مثال‌های عالی فراوانی از این آیتم در ذهن دارید. مثال‌هایی که تکنولوژی‌های توسعه یافته را به آسانی چندین کلیک در اختیارتان قرار میدهند. از جمله سیستم برهان ویندوز را در حیث بگیرید که هر ورژن از آن نسبت به ورژن پیشین رابط کاربری معمولی‌تری دارااست. به عبارت دیگر یوزر فرندلی‌خیس میباشد.

قابل مشاهده کرد بودن